En betydligt högre andel, fyra av tio, har it- eller teknikproblem en eller flera gånger i veckan på jobbet. Sammanlagt drabbas alltså sex av tio av it-strul minst en gång i veckan, konstaterar Manpower i sin senaste Work Life-undersökning.

Var fjärde anställd tar med sig egen it-utrustning på grund av att den de förses med från jobbet inte är tillräckligt bra. Fyra av tio anser också att den teknik de har hemma är mer modern är företagets utrustning.

Här är de vanligaste it-/teknikproblemen
1. Tröga/långsamma system och program: 54 procent
2. Dålig internetuppkoppling eller internetåtkomst: 31 procent
3. Problem med skrivarna: 29 procent
4. Datorer som låser sig eller kraschar: 28 procent
5. Program eller teknik som fungerar dåligt tillsammans: 26 procent 6. Problem elefoner eller mobiltelefoner: 17 procent
7. Problem med övrig teknisk utrustning: 11 procent
8. Problem eftersom jag kan programmen eller systemen för dåligt: 9 procent
9. Inget av ovanstående/annat än ovanstående: 9 procent
10. Problem med fax: 2 procent