Wise IT

Finsktalande supporttekniker

Rekryterare
Plats
Stockholm, Stockholm
Annonserat
den 1 augusti 2016
Stängs
den 13 oktober 2016
Kategori
Support, System
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Har du erfarenhet av att arbeta på en IT-support och tycker det är viktig med service? Vill du dessutom ta vara på dina finska språkkunskaper och är bekväm att prata finska professionellt så kan det vara dig vi söker till ett spännande uppdrag i södra Stockholm.

Att arbeta som Wise IT konsult

Om denna position

Vår kund erbjuder en heltäckande specialistkompetens inom el och ventilation och är Nordens främsta totalleverantör av tekniska servicetjänster för fastigheter. Service desk-funktion är gemensam för koncernen och finns representerad i Danmark, Norge och Sverige. Uppdragen inkommer antingen via e-post eller självservice. Telefonsupport kommer att ges både mot svenska och finska användare.

I tjänsten som supporttekniker är du länken mellan användarna och externa leverantörer. Arbetsuppgifterna innebär att informera och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade IT-system, verktyg och utrustning.

Du kommer att ta emot, koordinera och rapportera information, frågor och problem för ett effektivare användande av IT. Från det att ärendena kommer in tills att de avslutas och stängs får du vara med och ta emot, följa upp och rapportera.

Service Desk är öppen mellan 07.00-17.00 och din arbetstid kommer att vara 08.00-17.00 eller 07.00-16.00.

Vem är du?

Förstå användarens problem och förmedla sin kompetens inom IT-området. Utöver att lösa den tekniska delen av problemen ska du också kunna vägleda och i viss mån utbilda användaren. Det är en fördel om du har vana av att jobba mot externa driftspartners. Då supporten ges på svenska såväl som finska vill vi att du är finsktalande.

System, program och verktyg:

  • Active Directory
  • Windows 7/8
  • Windows Server 2008
  • Exchange/Outlook
  • Microsoft Office
  • Citrix
  • Remote Desktop, TeamViewer
  • Antivirusprogram (på företaget används Symantec Endpoint Protection)
  • Ärendehanteringssystem (på företaget används Syscom Supportpoint)