Wise IT

Helpdesktekniker till ett väletablerat företag Norr om stan

Rekryterare
Plats
Stockholm, Stockholm
Annonserat
den 19 augusti 2016
Stängs
den 14 oktober 2016
Kategori
Support
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Om denna position

 

En dag i desken..

... innebär inkommande samtal och mejl från kontorsanvändare som behöver hjälp med sina IT relaterade problem. Lösningsgraden är hög och du kommer att lösa de flesta av de ärenden som kommer in. Vissa ärenden skickar du till olika förvaltningar.

Du får bland annat administrera användare/behörigheter i Active Directory, lösa problem med Officepaketet, Exchange, ärendehanteringssystem, ge support av kundens branschspecifika system och applikationer, hantera skrivare och mycket mer. Det kan exempelvis gälla problem med en kortterminal som inte har kontakt med datorn, där du får felsöka i flera system för att hitta felet och sedan åtgärda.

Är kunden rätt för dig?

På servicedesken är de 17 personer som alla sitter nära varandra i det öppna kontorslandskapet. Desken är uppdelad på team med olika fokusområden. IT avdelningen är blandad både kön- och åldersmässigt och på arbetsplatsen råder bra sammanhållning med en hel del trevliga afterworks.

Användarna arbetar i Windows 7 miljö. Det är väldigt varierande nivå på IT kunskaperna varför du får utveckla din förmåga att snabbt anpassa dig och hantera människor.

Din placering är i Solna, norr om centrala Stockholm. Du kommer att vara anställd hos oss på Wise IT och jobba som konsult ute hos kunden.

Har du det vi letar efter?

Du är en van Windowsanvändare med vana av felsökning, installationer och att lösa klientproblem. För att bli kung i desken tror vi att du har viss erfarenhet sedan tidigare av teknisk support samt att du känner till och arbetat med programmen/applikationerna som nämns ovan. IT utbildning är meriterande.

Låter detta som något för dig, registrera då din profil och skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor mejla malin.reisner@wiseit.se