2 Kundansvariga till eHälsomyndigheten Stockholm

3 dagar kvar

Plats
Stockholm
Annonserat
den 26 september 2016
Stängs
den 3 oktober 2016
Ref:
2016/04071
Anställningsform
Visstid
Sysselsättning
Heltid

Enheten Kundsamverkan och anslutning ingår i avdelningen e-Hälsotjänster och ansvarar för relationerna med myndighetens kunder samt för bedömningen och godkännandet av de externa system som ansluter till myndighetens tjänsteplattform. Enheten består idag av tio medarbetare: kundansvariga, farmaceutiska utredare och samordnare och vi vill nu förstärka med ytterligare två kundansvariga. Som kundansvarig ansvarar du för kontakten och samverkan med myndighetens kunder samt att långsiktigt planera och utveckla relationerna. Du säkerställer att kunderna har ett kvalitativt och tillgängligt stöd i sin integration mot myndighetens tekniska tjänster. I rollen arbetar du i nära samverkan med flera avdelningar inom myndigheten. Vi erbjuder dig ett arbete med engagerade, kompetenta och hjälpsamma kollegor i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Arbetet innebär kundansvar och löpande kontakt med nya och befintliga kunder.
  • Samordna relationen med myndighetens kunder inom produktområdena vård- och apotek, statistik och invånartjänster samt samverka med andra myndigheter och intresseorganisationer.
  • Planera och genomföra möten med kund och aktivt arbeta med långsiktiga planer för att bygga och utveckla relationerna med kunderna.
  • Hantera verksamhetsmässiga ärenden, administration och föra en teknisk dialog med kunder.
  • Att arbeta med ständiga förbättringar av enhetens processer och arbetssätt.  

  Vi söker dig som har:

  • Minst två års akademisk utbildning, meriterande om det är inom IT.
  • Minst två års erfarenhet av arbete med kundansvar för företag eller större organisationer.
  • Goda kunskaper om systemintegration.
  • Erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete.
  • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
  • Ett kundorienterat förhållningssätt, är ansvarstagande, noggrann, lyhörd och naturligt serviceinriktad med initiativförmåga och som har en representativ och ödmjuk framtoning.

  Meriterande är:

  • Erfarenhet från vårdsektorn och/eller apoteksmarknaden samt erfarenhet från offentlig verksamhet.
  • Kunskap om ITIL.
  • Förmåga att se helheten och kan ta hänsyn till det större perspektivet i ditt agerande.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Information om tjänsten

Dessa två anställningar är allmänna visstidsanställningar på heltid till och med den 30:e april 2018 med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Stockholm. Frågor om tjänsten besvaras av Emma Uhman, enhetschef, tel 010-458 62 40; Johan Waak, HR-specialist, tel. 010-458 63 71; Emmeli Gross, Saco, tel. 010-458 63 04; och Ingela Gångfeldt, ST, tel. 010-458 62 90.

Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast den 3 oktober 2016.

Om eHälsomyndigheten

eHälsomyndigheten bildades den 1 januari 2014 och skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner.

Vi tror på en framtid där hälso- och sjukvården samt omsorgen fullt ut använder möjligheterna med ny teknik. En framtid där yrkesverksamma inom hälsa, vård och omsorg har tillgång till rätt information i rätt tid och där tjänster och verktyg gör arbetet enklare. Vi tror också på en framtid där individen blir mer delaktig i sin hälsa och vård tack vare ny teknik. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.