Postnord Strålfors rekryterar en Service Manager!

3 dagar kvar

Plats
Ljungby
Annonserat
den 1 september 2016
Stängs
den 30 september 2016
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

PostNord Strålfors, som ingår i PostNord AB, är ett IT-fokuserat Business-to-Business bolag. PostNord Strålfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder helt nya möjligheter för mer personliga och starkare kundrelationer. Med vetskapen om att allt kommunicerar, gör vi det möjligt för alla delar i ett företag att samverka och tala samma språk - kundens språk. När vi kommunicerar och fokuserar på mottagaren ger det alltid resultat oavsett om det är gjort genom logistiklösningar, direktreklam, fakturor, webben, telemarketing, kundtjänst, följesedlar - fysiskt eller elektroniskt. PostNord Strålfors gör det möjligt. PostNord Strålfors, som omsätter 2,4 miljarder SEK, har verksamhet i 7 länder och cirka 1200 anställda. I Sverige är vi ca 500 anställda och vi har verksamhet i Ljungby, Solna, Alingsås och Tandsbyn.

 

Strålfors IT har i uppdrag att stödja och ge service till olika verksamheter med en effektiv och affärsanpassad IT-plattform. Strålfors arbetar ständigt mot ny teknik och ligger därmed i framkant på flera områden vilket genomsyrar hela organisationen. Strålfors IT är verksamt i samtliga länder inom koncernen.

PostNord Strålfors IT - Communication är enheten som ansvarar för följande huvudområden: Mail, Authentication och SystemCenter.

Respektive huvudområde arbetar främst med:
Authentication: AD, MIM, ADFS
Mail: Exchange 2013
SystemCenter: SCOM, SCCM, Orchestrator, Livemaps

Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter som Service Manager innefattar att leda gruppen och dess utveckling samt vara en Speaking partner för denna mot verksamheten. Du har budgetansvar med uppföljning och analyser av projekt. Din roll innefattar även att leverera enligt överenskomna SLA:er för att säkerställa kvalitét och service. Det handlar om att kvalitetssäkra applikationer enligt plan och uppgradera och förhandla när det gäller licenser och serviceavtal. Du kommer identifiera verksamhetens behov ur ett IT-perspektiv samt samordna och planera förändringsarbete. I din roll förväntas du också bygga affärsrelationer både internt med användarna och externt med leverantörer.

Din bakgrund
Vi söker dig som är en strukturerad och driven förvaltare med teknisk bakgrund eller är en tekniker redo att ta nästa steg. Du är noggrann, flexibel och resultatinriktad med tydligt fokus på förbättring och utveckling. Genom dina tidigare erfarenheter har du en god affärsförståelse och en bred IT-kompetens. För att lyckas i rollen krävs det att du är utåtriktad, har ledaregenskaper och tycker om att bygga relationer.

Vi ser dig som har;

  • relevant akademisk utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet
  • kunskaper inom telefoni, Lync och AD
  • goda kunskaper inom ITIL
  • god förmåga att kommunicera, såväl muntligt som skriftligt, på svenska och engelska
  • erfarenhet av Systemcenter
  • Unified Communication vilket är extra meriterande

Vad kan vi erbjuda dig?
I tjänsten som Service Manager blir du en viktig del av att förverkliga Strålfors mål att erbjuda konkurrenskraftiga kommunikationslösningar. Vi erbjuder dig en stimulerande roll i en kreativ miljö med engagerade och hjälpsamma kollegor. Vi lägger stor vikt vid att ge ansvar och möjlighet för dig som individ att utvecklas. Du får även möjlighet att arbeta med den senaste tekniken. Och viktigast av allt, i en varm, rolig och trevlig arbetsmiljö.

Kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis IT. Vid frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Jenny Järgren på Experis IT, telefon 0470-74 55 95 eller jenny.jargren@se.experis.com. Du ansöker till tjänsten via registrerad eller bifogad CV på www.experis.se. Urval kommer att ske löpande sök därför tjänsten så snart som möjligt.

Välkommen med Din ansökan!