IT-specialist inom CRM

Plats
Stockholm
Annonserat
den 7 september 2016
Stängs
den 26 september 2016
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Till IT-avdelningen på Länsförsäkringar AB söker vi en IT-specialist inom vårt CRM system.

Om jobbet

Rollen finns på den operativa nivån inom IT-avdelningen och utgörs av ett tydligt gränssnitt mellan beställaren och leverantören.

Det huvudsakliga uppdraget är att utifrån verksamhetens behov och önskemål om förändringar på systemen dokumentera och strukturera dessa i form av IT-krav som beställs från vår leverantör inom systemutveckling. Arbetet genomförs i nära samarbete med såväl verksamhetsrepresentanter som andra IT-specialister och externa leverantörer. Daglig uppföljning och nära kontakt med vår leverantör av IT-utveckling utgör en betydande del av arbetet.

Vem är du?

Vi söker dig som vill arbeta i gränslandet mellan verksamhet och IT och som har god förståelse för såväl IT- som verksamhetsfrågor. Du är en erfaren kravhanterare som kan fånga verksamhetens behov och omvandla dem till dokumenterade IT-krav. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Vi ser att du är en strukturerad och noggrann person med god analytisk förmåga som har förståelse för komplexa flöden och beroendesamband. Du har stort fokus på problemlösning och har förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Du bidrar och samarbetar väl med kollegor och samarbetspartners. Du är en lagspelare som är noggrann, ansvarstagande, prestigelös och initiativrik.  

Vi ser helst att du har följande i din profil:

  • Utbildning som systemvetare eller liknande
  • Erfarenhet av försäkrings-/bankverksamhet
  • Erfarenhet från IT-förvaltning av CRM-system
  • Erfarenhet från leverantörsstyrning, gärna outsourcad verksamhet
  • Erfarenhet att omvandla verksamhetens krav till system/IT-krav
  • Förmåga att se helhetsperspektivet
  • Flexibel, strukturerad och organiserad
  • Kunskap om MS SQL Server är meriterande

Vi erbjuder dig en unik arbetsgivare – våra kunder
Det gör att engagemang, tillit, professionalism och öppenhet är det som driver utveckling hos oss. I vår organisation leder återkoppling och uppföljning av dina prestationer affären framåt. Samma öppenhet som vårt starka varumärke står för strävar vi även efter internt. Mångfald värderas högt i vår verksamhet och vi lägger stort fokus på hälsa för att skapa balans mellan jobb och fritid.

Om oss

Utföranderollen för applikationsutveckling och applikationsförvaltning är outsourcad. Gruppen ansvarar för styrning av den outsourcade verksamheten samt den totala IT-leveransen inom våra Digitala Kanaler och CRM. Förvaltningsverksamheten är uppdragsbaserad och målstyrd med hjälp av årliga förvaltningsplaner. I gruppens ansvar ingår också att agera gränssnitt mellan affärsverksamhetens behov och att kunna formulera IT-krav mot leverantörer.

Låter det spännande?

Välkommen med din ansökan senast 26 september som du registrerar i vårt rekryteringssystem.

Vi svarar gärna på dina frågor

  • Peder Björling, Chef IT-leverans Digitala Kanaler och CRM, telefon 08-588 418 52
  • Linnea Niklasson, FTF, telefon 08-588 413 81
  • Maria Eriksson, SACO, telefon 08-588 411 52

Länsförsäkringar – en unik arbetsgivare

Länsförsäkringar är inte ett företag, utan flera. Runt om i landet finns 23 självständiga och kundägda länsförsäkringsbolag som tillsammans äger Länsförsäkringar AB med dotterbolag. Välkommen till en bank- och försäkringsgrupp som inte är riktigt som alla andra.

Läs mer om Länsförsäkringar AB med dotterbolag >
http://www.lansforsakringar.se/om-oss/om-lansforsakringsgruppen/lansforsakringar-ab/