Servicedesktekniker

Plats
Stockholm
Annonserat
den 20 september 2016
Stängs
den 10 oktober 2016
Ref:
2.2-3091-2016
Kategori
Drift, Support
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Arbetsplatsbeskrivning

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som bedriver vård, utredning och behandling av ungdomar med allvarliga sociala problem samt vuxna med missbruk. Vården bedrivs vid särskilda ungdomshem och LVM-hem över hela landet.

Huvudkontoret ligger på Lindhagensgatan, Hornsberg i Stockholm.

Arbetsbeskrivning

Vi söker en positiv och driven administrativ förmåga till vår
Servicedesk/IT-support
Är du en serviceinriktad problemlösare som söker jobb inom IT-support och drift?
Är du skicklig på att organisera och prioritera ditt arbete? Trivs du i en serviceinriktad roll. Då är du den vi söker. För vi vill ha en administrativ förmåga som gillar kundkontakt och tycker IT-support är stimulerande.

Som servicedesktekniker blir dina arbetsuppgifter att ge förstklassig support och felavhjälpning på tekniska problem. Du kommer att ha daglig kontakt med användare via telefon och mail och blir då ofta användarnas första kontakt med IT.

Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma är:

  • Hantera beställningar av datorer, telefoner och annan IT-utrustning
  • Support av Windows operativsystem med standardapplikationer
  • Självständig felsökning av tekniska problem och hitta lösningar på dessa
  • Registrera ärenden i ärendehanteringssystem
  • Kontakt med våra tekniska specialister
  • Kontohantering
  • Registervård och dokumentation

Kvalifikationer

Du ska ha bred teknisk kunskap och erfarenhet inom IT med huvudsakligt fokus på Microsoft plattformen och då främst Windows operativsystem.

  • 2 års erfarenhet av användarsupport inom IT
  • Van att jobba i ärendehanteringssystem.
  • Kontohantering i Active Directory
  • Administration av Exchange
  • Windows 7
  • Officepaketet

Du trivs i en miljö med många kontakter och högt tempo. Du tycker att ordning och reda är viktigt, du är noggrann och du dokumenterar ditt arbete. Övergripande kunskap om IP och Dect telefoni är meriterande. Du har även en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska.

Som person är du social och angelägen om att ge god service. Du trivs i rollen som administratör och supporttekniker. Du hjälper användarna på ett pedagogiskt sätt. Du har förmåga att snabbt ta till dig nya tekniker och sätta dig in i olika typer av problem.
Du har ett ödmjukt förhållningssätt och är flexibel, kreativ, prestigelös och positiv. Dessutom har du stor initiativförmåga och förmåga att arbeta självständigt.Tjänsten hos oss är en kombination av självständiga insatser och lagarbete. Är du både självgående och en god lagkamrat så kommer du att trivas bra hos oss.

Vi bejakar mångfald och eftersträvar en jämn könsfördelning.

Ansökan

Ansök senast: 2016-10-10

Referensnummer: 2.2-3091-2016

Kontakt

Monica Jonsson Servicedeskaansvarig, 010-4534141

Fackliga företrädare

Lotta Hedeby ST/OFR, 010-453 40 06

Mikael Bergkvist Vice ord SEKO, 010-4537261

Stefan Nordqvist SACO, 010-4534094

Övrigt

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.