Wise IT

2nd line supporttekniker till IT bolag

Rekryterare
Plats
Stockholm, Stockholm
Annonserat
den 20 september 2016
Stängs
den 14 oktober 2016
Kategori
Support
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vår kund levererar ett brett spektra av IT-lösningar, konsulttjänster och molntjänster inom IT-infrastruktur. De har som målsättning att vara konsultativa och effektivisera sina kunders IT-funktion.

Om Wise IT

Wise IT:s uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb. Som grund är vi experter på IT och utifrån det skapar och utvecklar vi starka relationer med vassa IT-personer samtidigt som vi utmanar våra kunder att möta verksamhetens och omvärldens krav. När vi för samman människa och IT kan vi ta nästa steg och bygga framtidens IT-organisationer - tillsammans.

Om denna position

Din arbetsplats blir i fina lokaler på kontoret i centralt i Stockholm. Supportavdelningen består av en grupp på 5 personer. I rollen som support arbetar du brett i Microsoftmiljö med bland annat felsökning, applikationssupport och Group policys, Windows server. Användarna är företagskunder som med Windows 7/8/10.

Passar detta dig?

Vi erbjuder dig:

  • Stor möjlighet till kompetensutveckling inom företaget
  • För dig som har tidigare erfarenhet av teknisk support och älskar att lösa problem är detta en chans till nästa steg i karriären!

För att passa för tjänsten tror vi att du har/kan

  • Tidigare erfarenhet av 2nd line eller helpdesk
  • Felsöka tekniska problem på avancerad nivå
  • Kunskap i, Microsoft infrastrukturtjänster, Active Directory

Vi värdesätter att du är positiv och analytisk - en problemlösare som inte ger upp. Du är duktig på att kommunicera och har mycket hög social kompetens. För att fungera bra i gruppen ser vi att du har god samarbetsförmåga men även kan ta eget ansvar.

Du kommer till en början att att vara anställd av Wise IT och på uppdrag hos vår kund. Tillträde sker inom 1 månad.

Välkommen att ansöka tjänsten genom att svara på 5 snabba frågor. Skicka även ditt cv till Wise IT:s kandidatansvariga Malin Reisner på malin.reisnerwiseit.se

Sökord: support, 2nd line, second line, servicedesk, klient, server, IT tekniker, teknik, problemlösning, avancerad felsökning, Wise IT