Avdelningschef för myndighetsutövning och administration

Rekryterare
Plats
Umeå
Annonserat
den 13 oktober 2016
Stängs
den 10 november 2016
Ref:
1076601
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med 11 700 medarbetare. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring 1 000 medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?

Gator och parker planerar, bygger, utvecklar och förvaltar kommunens offentliga utomhusmiljöer. Det omfattar gator och torg, parker och grönområden. Vi är ca 75 medarbetare inom fem avdelningar som varje dag arbetar för att staden ska vara välskött, vacker, säker och tillgänglig - allt för ett väl fungerande och trivsamt vardagsliv för alla kommunens invånare.

Gator och parker är kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 och arbetsmiljöcertifierad enligt OHSAS18001

Myndighet och administration är en ny avdelning inom Gator och parker med nio medarbetare.

Arbetsbeskrivning
Som avdelningschef har du ett övergripande ansvar för Gator och parkers verksamhet för myndighetsutövning och administration.

Inom området myndighetsutövning arbetar du med trafikjuridiska frågor t ex lokala trafikföreskrifter, skyltning och upplåtelser för olika arrangemang i staden.
Du ansvarar för att detta sker på ett professionellt sätt för stadens alla medborgare och näringsidkare.

Du har ansvar för verksamhetens administrativa funktioner samt IT-frågor.

Du ansvarar också för samordning av medborgarkontakter, allmänna utredningar och Tekniska nämndens administration samt är nämndens sekreterare. Tjänsten innebär att kontinuerligt samverka med kommunens intressenter och återkommande kontakter med såväl medborgare som politiker och massmedia.

Du arbetar nära övriga avdelningschefer och skapar goda förutsättningar för hela verksamheten att utföra ett effektivt arbete.

Du ingår i Gator och parkers ledningsgrupp.

Du har
Du har erfarenheter av att arbeta som chef och leda och utveckla en verksamhet. Du har en för anställningen relevant högskoleutbildning och erfarenhet av att tolka och belysa frågor ur ett juridiskt perspektiv. Vi ser gärna att du har goda IT-kunskaper samt erfarenhet av att arbeta med kvalificerade administrativa arbetsuppgifter samt av att arbeta mot styrelse, nämnder, gärna inom offentlig förvaltning. Erfarenhet av kundrelationer på olika nivåer är meriterande.

Du har god förmåga att förstå och analysera skriftlig information samt är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och gärna engelska.

B-körkort

Du är
Som person är du självgående, flexibel och har god samarbetsförmåga. I ditt arbete är du serviceinriktad, professionell, noggrann och strukturerad.

Du är lätt att samarbeta med, kan skapa förtroende och långsiktiga relationer. Du hanterar kontakter på ett förtroendefullt sätt med såväl medborgare, som politiker och massmedia.

Du tycker om att skapa goda resultat och ser ständigt nya möjligheter att göra varje uppgift lite bättre. Du ser de långsiktiga utvecklingstendenserna samtidigt som du behöver kunna hantera de dagliga frågeställningarna på ett så effektivt sätt som möjligt.

Du ser det som en stimulerande utmaning att arbeta i en stad som ständigt växer och utvecklas och du tycker att offentlig sektor är en viktig del av det svenska samhället.

Tillträde enl. överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid

Kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar Umeå kommun med rekryteringsföretaget Experis.
Du söker tjänsten via www.experis.se annons id: 1076601.

För mer information kontakta rekryteringskonsult Åsa Nordell på 090-702365 eller asa.nordell@se.experis.com.

Fackliga företrädare
SACO, P-O Backlund, 090-16 19 68
Vision, Marie Sandström, 090-16 18 86

Välkommen med din ansökan senast 6 november 2016!