Offertingenjör/Sales Support till Alelion i Göteborg!

Plats
Västra Götalands län, Göteborg
Annonserat
den 29 augusti 2016
Stängs
den 16 november 2016
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vi har lyckats att inta en världsledande position genom att sälja miljövänliga och kostnadseffektiva Li-jonbaserade energilagringssystem till de största trucktillverkarna i världen. Sedan juni månad är vi börsnoterade och står inför en mycket spännande framtid. Om du har erfarenhet som Offertingenjör/Sales Support och har siktet inställt på att arbeta alltmer med försäljning kan detta vara en spännande tjänst för dig! Läs mer om oss på www.alelion.com.

 

Arbetsbeskrivning
Som Offertingenjör/Sales Support hos oss kommer du att få verka i en organisation med stor entreprenörsanda, korta beslutsvägar och stort kundfokus i varje led. Rollen är en mycket viktig del av försäljningsprocessen hos oss. Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att sammanställa och koordinera offerter till våra potentiella och existerande kunder. Du arbetar med att ta fram lämpliga tekniska lösningar som svarar mot våra kunders krav och du ansvarar för att samordna marknadskraven med befintligt produktsortiment och ibland även nytt. I dina arbetsuppgifter ingår att utforma, dimensionera, kalkylera och beskriva föreslagna tekniska lösningar samt att hålla i nödvändiga kontakter både internt och externt.

Hos oss får du möjlighet att aktivt delta och påverka vår fortsatta utveckling, och du kommer tydligt att se resultat av ditt arbete. Vi kommer att sätta stor vikt vid att ge dig möjlighet att utvecklas vidare inom vår organisation. Ett möjligt nästa steg är att arbeta med försäljning med ansvar för en kund. Det finns möjlighet att utforma rollen en del beroende på personliga önskemål.

En del resor ingår i tjänsten och du utgår från vårt kontor på Flöjelbergsgatan i Mölndal. Du rapporterar till Försäljningschef.

Vem är du?
Du är en person som fokuserar på kundbehov, är flexibel i ditt agerande och sätter höga normer för kvalité. Som kollega är du driven, strukturerad och serviceminded. För att lyckas i rollen är du lyhörd inför kundens behov och kan kombinera olika typer av tekniska lösningar och förstår att ta hjälp av specialister när det behövs. Du är analytisk och har en förmåga att kritiskt granska dokument och underlag och kan dra slutsatser hur de kan/skall tolkas och vad som eventuellt återstår för att erhålla en komplett bild. I rollen ingår många kontakter både internt och externt, vilket förutsätter att du kan skapa goda relationer och har en god kommunikationsförmåga. För att trivas hos oss tror vi även att du har ett kommersiellt tänkande, kan hantera snabba förändringar väl och identifierar affärsmöjligheter i ditt arbete.

Den vi söker har antagligen högskoleutbildning inom ett teknikområde och det är viktigt att du kan uttrycka dig på svenska och engelska, både i tal och i skrift. Även om du har annan teknisk utbildning än högskola kan du vara en intressant kandidat. Då du främst kommer supporta den europeiska marknaden är fler språk meriterande. B-körkort är ett krav.

Vad kan Alelion ebjuda dig?
Här kommer du få chansen att utvecklas genom spännande projekt och arbeta i ett mindre bolag med ett starkt varumärke. Du kommer att bli en uppskattad kollega och ingå i ett kompetent och engagerat team som värnar om trivsel och uppmuntrar lagarbete.

Hur söker jag tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Tina Rydh på 0730-77 49 70 alternativt tina.rydh@se.experis.com Vi tar endast emot ansökningar via www.experis.se. Då vi tillämpar löpande urval; sök så fort som möjligt, dock senast 25 oktober.

Missa inte att vi även söker två Global Key Account Managers till Alelion; läs på experis.se annonsnummer 1056810.