Produktägare med inriktning mot informationsarkitektur, Solna

Rekryterare
Plats
Solna, Stockholm
Annonserat
den 21 december 2016
Stängs
den 15 januari 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss. Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Den här tjänsten är placerad på Administrativa stödsystemsektionen på Skatteverkets huvudkontor i Solna. På sektionen är vi 18 personer som arbetar med verksamhetsnära förvaltning och vidareutveckling av Skatteverkets och Kronofogdens administrativa system. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla vår kompetens, våra arbetssätt och vårt samarbete. Vi är ett engagerat gäng som har roligt ihop och stöttar varandra i våra gemensamma utmaningar.

Skatteverkets masterdatasystem för personal och organisation är ett verksamhetskritiskt nav, som kärn- och stödsystem gör hundratusentals slagningar mot varje dag. Systemet är moget och stabilt, men står också inför spännande utveckling och förnyelse. Utvecklingsteamet arbetar agilt och du som får denna tjänst kommer att ha Scrum-rollen Produktägare (Product owner), med ansvar för att fånga och prioritera verksamhetsbehov kopplat till systemets vidareutveckling. Det är en viktig ”spindeln-i-nätet-roll”, med många parter att samverka med. Omvärldsbevakning, utredningar, kravspecificering och acceptanstest är vanligt förekommande arbetsuppgifter.

Tillsammans med områdesarkitekt ansvarar du även för att det administrativa områdets informationsmodell utvecklas långsiktigt och med kvalitet. Du verkar för datakvalitetsförbättringar och minskad komplexitet i informationsflöden.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

  • med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
  • som är till nytta för medborgare och företag
  • med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
  • som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
  • med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som

  • har erfarenhet av systemutveckling/-förvaltning ur ett verksamhetsperspektiv
  • har arbetat med masterdata, integrationer och/eller informationsarkitektur
  • har erfarenhet av analys- och utredningsarbete
  • kan planera, prioritera och göra självständiga bedömningar
  • är van att leda möten och workshops
  • på ett pedagogiskt sätt kan beskriva och visualisera komplexa samband
  • har erfarenhet av samverkan i en större organisation, skapar goda relationer och har en utvecklad kommunikationsförmåga

Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom områden som systemvetenskap, personalvetenskap, ekonomi eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att utarbeta och dokumentera informationsmodeller. Det är också meriterande med erfarenhet av personaladministration och/eller arbetsrätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare. Vi tillämpar provanställning om sex månader.

Sista ansökningsdag 2017-01-15.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?


Om du har frågor kontakta:

Kristina Leve
sektionschef
010-572 41 68

Mirjana Daneskär
hr-konsult
010-572 38 15

Karl-Erik Åberg
facklig kontaktperson ST
010-574 35 89

Eva Eriksson
facklig kontaktperson Saco
010-574 84 74