JTI rekryterar E-Commerce Manager

Rekryterare
Plats
Stockholms län, Stockholm
Annonserat
den 25 december 2016
Stängs
den 19 januari 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

JTI Sweden är en stark utmanare på snusmarknaden med succésnuset LD och traditionella Gustavus. Allt vårt svenska snus tillreds i vår snusfabrik i Vårgårda. Vi är dessutom Sveriges ledande cigarettleverantör med internationella storsäljare som Camel, Winston och anrika svenska klassiker som Blend, Level, John Silver och Right. Vår framgång bygger på genuin tobaksexpertis från världens alla hörn. JTI Sweden är ett dotterbolag till JTI, en av världens ledande tobaksproducenter med 27 000 anställda och verksamhet i över 120 länder. Hos oss arbetar experter på allt från butiksinredning och skyltning till tobaksblad och produktutveckling. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: http://www.jti.com eller http://www.jti.com/sweden

 

Arbetsbeskrivning
Som E-Commerce Manager kommer du att utveckla affärerna och ta ett affärsmässigt helhetsansvar för att skapa kundvärde, kundupplevelse och lönsamhet på JTI´s digitala siter. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak innebära att du ska säkerställa och ansvara för att försäljnings- och marknadsstrategier omvandlas till digitala och lönsamma e-handelslösningar och strategier på webben. Du kommer att bygga upp och ansvara för olika websidor samt arbeta nära vår marknad- och säljavdelning samt IT för att skapa en bra varumärkesupplevelse. Ditt ansvar blir att planera och genomföra aktiviteter som driver försäljning och skapar tillväxt online genom att maximera trafik av rätt målgrupp. Du tar fram content och genomför kampanjer för att driva trafik samt att löpande vidareutveckla siten och följa upp med relevanta KPI'er. Viktigt i rollen är att ha god omvärldsbevakning av trender och den generella utvecklingen på den digitala marknaden.

Vem är du?
Du har minst tre års erfarenhet av att utveckla och driva webb och e-handel; gärna inom snabbrörliga konsumentvaror (FMCG), vi ser även att du har en relevant universitetsutbildning eller motsvarande. Du har hög förståelse för samt en förmåga att se hur ny teknik och nya trender i digitala kanaler kan bidra till företagets affärsverksamhet och lönsamhet.

Du har en stark analytisk förmåga och kunskaper inom webbanalys och webbverktyg. Du har goda kunskaper inom digital marknadsföring, särskilt inom sök (SEO, SEM). Du har en teknisk förståelse för begränsningar och möjligheter i plattformar och det är viktigt att du är en analytisk person som utgår från konsumentperspektivet. Du har också en förmåga till nytänkande och kreativitet.
Vidare är du affärsmässig samt en god kommunikatör och van vid att ta initiativ och driva ditt ansvarsområde självständigt. Du är nyfiken, engagerad och har en vilja att bidra med kunskap och energi.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via länken, har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lotta Holme på 08-4523328, dock ej under 28/12-8/1.
Välkommen med din ansökan.