Trafikförvaltningen söker en affärsförvaltare kundservice

Plats
Stockholms län, Stockholm
Annonserat
den 27 december 2016
Stängs
den 16 januari 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Trafikförvaltningen är en del av Stockholms läns landsting och har det övergripande ansvaret för att alla som bor i eller besöker länet ska ha tillgång till en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. De olika färdsätten samordnas i ett ständigt växande trafiknät. Trafikförvaltningens varumärken är SL, Waxholmsbolaget och Färdtjänsten. Trafikförvaltningen omsätter ca 20 miljarder kronor samt investerar ca 6 miljarder kronor under 2016. Vill du arbeta med kundservicefrågor i en dynamisk organisation med stort samhällsansvar? Då har vi jobbet för dig! Trafikförvaltningen söker nu en analytisk och organiserad affärsförvaltare - ditt arbete kom­mer att synas och göra skillnad för andra. Stockholm är en av Europas snabbast växande storstadsregion, varje dag reser fler än 800 000 med kollektivtrafiken.

 

De lösningar som trafikförvaltningen skapar är därför en förutsättning för hundratusentals personers dagliga liv. Vilket ställer stora krav på att kollektivtrafiken utvecklas, så att vi idag och i framtiden kan möta resenärers behov. Trafikförvaltningens uppdrag är att skapa ett modernt och miljövänligt kollektivt resande i världsklass och bidra till att Stockholm är Europas mest attraktiva storstadsregion.

Sektionen Resenärsservice ansvarar för ett antal funktioner som riktar sig direkt mot resenär, och består av drygt 35 personer. Liksom trafikförvaltningen i övrigt är Resenärsservice till stora delar en ren beställarorganisation, som driver verksamheten via leverantörer.

Trafikförvaltningens kundserviceentreprenör Releasy Customer Management AB, ansvarar för att driva trafikförvaltningens kundtjänst och SL Center belägna i olika delar av Stockholms län. De är de viktigaste kanalerna för att resenärer och kunder ska få information om resor, köp av biljetter och lämna synpunkter på trafiken.

Kundtjänst och SL Center genomgår nu en förändringsresa där fokus ligger på att säkerställa vilka behov som kunderna har av service och information, idag och i framtiden. Här har du som affärsförvaltare en stor möjlighet att påverka arbetssätt och processer i samverkan med leverantören, men också vilken kvalitet avtalet kommer att leverera.

Om tjänsten
Som affärsförvaltare för trafikförvaltningens kundtjänstavtal har du en betydelsefull roll i kontakten med resenärer, kunder och leverantörer. En väl fungerande relation med kundserviceentreprenören är en förutsättning för att kundtjänsten ska fungera på ändamålsenligt sätt. I rollen ansvarar du för att analysera stora mängder data från kundtjänst och övrig verksamhet för att skapa förbättringar för resenären. Du följer upp nyckeltal inom ansvarsområdet och säkerställer att leverantörer uppfyller servicenivåer och krav som ställts genom avtal. Du kommer att delta i framtida upphandlingar samt utveckla koncept.

Exempel på arbetsuppgifter som pågår inom området är:

  • Utveckling av kundsynpunktsrutinen
  • Pilot för nytt butikskoncept, SL Center 3.0
  • Implementering av nytt ärendehanteringssystem
  • Upphandling av nytt kundtjänstavtal
  • Compliancekontroll för utbetalningar måste säkras upp med nya IT-system


Vårt erbjudande
Vårt samhällsutvecklande uppdrag innebär att du som medarbetare är med och gör skillnad. Du bidrar till nöjda resenärer och utvecklingen av ett hållbart Stockholm. Hos oss får du arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i spännande frågor. Vi erbjuder dig individuella utvecklingsmöjligheter, samt möjlighet till en bra balans mellan yrkesliv och privatliv. Våra värderingar är SAFE, som står för samverkan, ansvar, förtroende och engagemang. Vi sitter i ljusa, fräscha lokaler på västra Kungsholmen

Vem är du?
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, och en dokumenterad erfarenhet av att driva projekt som projektledare och/eller delprojektledare. Du har erfarenhet av att leda förändringsarbete, är en duktig analytiker och är van vid att arbeta med stora datamängder(strukturerade eller ostrukturerade) gärna som kundtjänstanalytiker. Vidare är du är en duktig skribent och en skicklig kommunikatör.

Som person är du förtroendeingivande, duktig på att bygga relationer och har lätt för att samverka internt och externt. Du är resultatorienterad, strukturerad och har integritet. Vi tror att du motiveras av att arbeta kvalitetsorienterat och metodiskt för att nå kortsiktiga- och långsiktiga mål.

Kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis. Kontakta rekryteringskonsult Katarina Thomasson på 08-736 11 26 alt. kto@se.experis.com för mer information. Fackliga kontaktpersoner för SACO är Mounir Ainholm, tfn: 08-686 3652 och för Vision Anita Buske, tfn: 08-686 3826. Sista ansökningsdag är den 16 januari 2017.

Läs mer om hur det är att jobba på trafikförvaltningen på http://www.sll.se/arbeta.