Projektledare till PMO-teamet på Resurs Bank! (Vikariat, 7 månader)

Rekryterare
Plats
Helsingborg
Annonserat
den 12 januari 2017
Stängs
den 16 januari 2017
Anställningsform
Vikariat
Sysselsättning
Heltid

Vill du arbeta som Projektledare i en snabbväxande bank som präglas av förändring och entreprenörskap? Resurs Bank är en av Sveriges mest snabbväxande banker. Vi ingår i en företagsgrupp där alla verksamheter har som huvudinriktning att serva detaljhandeln och dess kunder. För vår del innebär det att vi specialiserar oss på att erbjuda säljstödjande krediter till detaljhandeln, likviditetsskapande lösningar till företag samt attraktiva räntor på sparande. Resurs Bank erbjuder också egna profilerade produkter direkt till konsumentmarknaden. På Resurs Bank erbjuder vi dig en arbetsmiljö med högt tempo och ständiga utmaningar samt där den ena dagen inte är lik den andra. Vi har högt i tak, korta beslutsvägar och en stimulerande affärsdelaktighet samt goda möjligheter till både personlig utveckling och utökat ansvar. Vi är en bank som ligger i framkant gällande nya idéer och koncept samtidigt som vi vill behålla balans och trygghet för våra kunder.

Resurs Bank söker nu en dynamisk och affärsorienterad Projektledare med placering i Helsingborg för ett vikariat (fr.o.m första mars - t.o.m sista september), med goda möjligheter till fast anställning för rätt person!

Våra projektledare och business analysts är organiserade under projektkontoret, PMO, och arbetar i huvudsak med olika typer av utvecklingsprojekt. PMO- teamet består av 6-8 personer där alla spelar en viktig roll. Projektteamen sätts sedan samman av personer som arbetar ute i verksamheten och inom IT vilket innebär att du får en mycket god insyn i många delar av bankens verksamhet. Arbetet består såväl av strategiskt som operativt arbete beroende av projektets karaktär.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Projektledare ligger allmänt att ansvara för att projekt drivs framgångsrikt från idé, analys/förstudie till utveckling och leverans. Fokus ligger framför allt på att driva projekt med tyngdpunkt på systemutveckling men vi ser gärna att du även har ett intresse för affärsutveckling och produktutveckling. I rollen ingår att ta fram lösningar och bistå med din expertis i såväl stora verksamhetskritiska projekt som mindre projekt och aktiviteter i hela organisationen. I dessa projekt kommer du att fungera som en viktig och avgörande länk och ha ett nära samarbete med olika medarbetare inom bolaget. Förutom att hantera de operativa kraven är det dessutom viktigt att du kan skapa ett stimulerande och kreativt arbetsklimat i projektgruppen.

Vem är du?

Vi söker dig som har en relevant utbildning på högskolenivå och 3-5 års erfarenhet av att driva projekt. Du gillar att arbeta i en ständigt föränderlig miljö och vara den som skapar struktur. Som person är du kommunikativ, flexibel, och ansvarstagande. Du har lätt att kommunicera både på svenska och engelska och ett stort intresse för utveckling. Har du erfarenhet av liknande arbete inom bank, finans och/eller retail-företag är det meriterande men inte ett krav. Meriterande även med kunskap och/ eller certifiering inom någon projektmetodik.

I denna rekrytering jobbar vi med Experis IT och rekryteringskonsult Sophie Dalebjer. För frågor angående den specifika tjänsten kontaktas hon på sophie.dalebjer@se.experis.com alt. 040 660 63 33. Alla ansökningar behandlas löpande så skicka in ditt intresse snarast möjligt. Ser fram emot din ansökan!