Stadsnätsstrateg

Rekryterare
Plats
Södertälje
Annonserat
den 9 februari 2017
Stängs
den 8 mars 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vi söker dig som kan leda det strategiska arbetet för att förverkliga Södertälje kommuns bredbandsstrategi och vara vår ambassadör för Stadsnät. Som stadsnätsstrateg säkerställer du också att vi har ett attraktivt utbud i vårt stadsnät.


Affärsstrateg Stadsnät på Telge Nät AB

Som vår nya affärsstrateg för Stadsnät leder du den långsiktiga planeringen för stadsnätets tekniska, ekonomiska och affärsmässiga utveckling. Du analyserar och kartlägger nuläget, ser vilka utmaningar och möjligheter vi har idag och hur vi ska ta oss framåt. En viktig del av ditt jobb blir att leda arbetet med strategier och prissättning utifrån hur marknaden ser ut. Du kommer också utveckla våra pris- och affärsmodeller, ta fram tillhörande konsekvensanalyser för produktens utveckling och stödja övriga i organisationen när det gäller stadsnätsfrågor. Beslutsförslagen, information, omvärldsanalyser och input från ditt nätverk presenterar du för företagsledningen. Du rapporterar till enhetschef Strategi & Planering och ingår tillsammans med övriga produktstrateger och planeringschefer i enhetens ledningsgrupp.


I dina arbetsuppgifter ingår även:

  • Ta fram och bedöma förslag för korrekt prissättning utifrån för produkten gällande lagar och regler.
  • Göra lönsamhetsberäkningar för affären.
  • Ge input till budget- och affärsplanearbetet.
  • Paketera och skapa en regelmässigt riktig produkt.
  • Utveckla och förvalta strategiska frågor i relation till viktiga samarbetspartners.
  • Utveckla och förvalta innehåll i inköpsavtal relaterade till produktområdet.
  • Vara kravställare för utveckling av vår produktinformation i digitala kanaler.


Personliga egenskaper

Vi söker dig som är affärsmässig, social och bra på att skapa, bygga och behålla goda relationer. Du behöver ha flera års erfarenhet av branschen, en god teknisk förståelse och kunskap för produktområdet. Vi ser också att du tycker om människor, är lyhörd och bra på att kommunicera. Våra kärnvärden – öppen, enkel, personlig och modig – genomsyrar hela vår verksamhet och du behöver känna dig bekväm med dem.


Krav

  • Relevant teknisk eller ekonomisk utbildning på högskolenivå.
  • Flerårig relevant branscherfarenhet.
  • God teknisk förståelse och kunskap för produktområdet.
  • God kunskap om lagstiftning och regelverk som är relevant för produktområdet.
  • B-körkort.
  • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.


Meriter

  • Erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation.
  • Flerspråkig.


Jobba hos Telge

Vi uppmuntrar våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. På Telge finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Det är viktigt att alla som arbetar här mår bra och därför erbjuder vi även friskvårdsbidrag. Vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.


Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Peter Rohberg, enhetschef Strategi & Planering, 08-550 222 29. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Ingrid Linder, HR-specialist, 08-550 220 91. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Sara Sundvik Runne för SACO. Du når båda på 08‑550 220 00.

 
Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.


Sista ansökningsdag

Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten. Därför vill vi naturligtvis ha din ansökan så snart som möjligt, men senast 28 februari 2017.