Kundansvariga till eHälsomyndigheten

Plats
Stockholm
Annonserat
den 10 februari 2017
Stängs
den 6 mars 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Vi söker kundansvariga till den enhet hos oss som ansvarar för relationerna med myndighetens kunder samt för bedömningen och godkännandet av de externa system som ansluter till myndighetens tjänsteplattform. Som kundansvarig ansvarar du för kontakten och samverkan med myndighetens kunder samt att långsiktigt planera och utveckla relationerna. Du säkerställer att kunderna har ett kvalitativt och tillgängligt stöd i sin integration mot myndighetens tekniska tjänster. Myndighetens kundgrupp är komplex och inkluderar vård- och apoteksaktörer, systemleverantörer och statistikproducenter.Det ger dig en unik möjlighet att arbeta med e-hälsotjänster genom hela kedjan, från utveckling till slutkund och att du som kundansvarig får verka både som generalist och specialist i mötet med kund.

Vi eftersträvar en god balans mellan arbete och fritid i kombination med samhällsnyttiga, utvecklande arbetsuppgifter.


Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Arbetet innebär kundansvar och löpande kontakt med nya och befintliga kunder.
  • Samordna relationen med myndighetens kunder inom produktområdena vård- och apotek, statistik och invånartjänster samt samverka med andra myndigheter och intresseorganisationer.
  • Planera och genomföra möten med kund och aktivt arbeta med långsiktiga planer för att bygga och utveckla relationerna med kunderna.
  • Hantera verksamhetsmässiga ärenden, administration och föra en teknisk dialog med kunder.
  • Att arbeta med ständiga förbättringar av enhetens processer och arbetssätt.


Vi söker dig som har:

  • Minst två års akademisk utbildning, meriterande om det är inom IT.
  • Minst två års erfarenhet av arbete med ansvar för kundrelationer mellan företag och/eller organisationer.
  • Övergripande kunskap om systemintegration.
  • Erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete.
  • Ett kundorienterat förhållningssätt, förmåga att se helhet och ta hänsyn till det större perspektivet i ditt agerande.
  • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.


Meriterande är:

  • Erfarenhet från vårdsektorn och/eller apoteksmarknaden.
  • Erfarenhet från offentlig verksamhet.
  • Kunskap om ITIL.
  • Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Information om tjänsten

Anställningarna är tillsvidare. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Stockholm.

eHälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Frågor om tjänsten besvaras av Emma Uhman, enhetschef, tel 010-458 62 40; Johan Waak, HR-specialist, tel. 010-458 63 71; Emmeli Gross, Saco, tel. 010-458 63 04; och Ingela Gångfeldt, ST, tel. 010-458 62 90.

Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast den 6 mars  2017.


Om eHälsomyndigheten

eHälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Vi söker fler engagerade, kompetenta och hjälpsamma kollegor. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.