Databasutvecklare till eHälsomyndigheten

Plats
Kalmar
Annonserat
den 13 februari 2017
Stängs
den 6 mars 2017
Ref:
2017/00517
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de intressantaste utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Vi söker nu databasutvecklare till avdelningen för Digitalisering. Avdelningens uppdrag inom myndigheten är att skapa förutsättningar för omsorgen, hälso- och sjukvården att fullt ut kunna använda möjligheterna med ny teknik samt att på uppdrag av beställare inom myndigheten tillhandahålla information på ett optimalt, säkert och kostnadseffektivt sätt, via standardiserade gränssnitt.


Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Designa, bygga och underhålla PL-SQL
  • Utveckla och använda procedurer (stored procedures), databasfunktioner, databaspaket och scheman.
  • Implementera och underhålla modeller och riktlinjer för databaser
  • Utreda, implementera och kvalitetssäkra lösningar på funktionella och icke funktionella krav från förvaltning och projekt.
  • Underhåll av metadata och referenstabeller samt prestandaoptimering


Vi söker dig som har:

  • Relevant akademisk examen inom data/IT eller likvärdig utbildning eller genom arbete förvärvad kunskap.
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet som Oracle DBU och djup kunskap databasprogrammering inom Oracle sviten.
  • Djup kunskap om SQL och PL-SQL och minst 5 års arbetslivserfarenhet med dessa arbetsuppgifter.
  • Erfarenhet av Oracle 11g/12c
  • Erfarenhet av databasutveckling i prestandakritiska och transaktionsintensiva miljöer
  • Erfarenhet av databasmodellering
  • En förmåga att skapa och hålla god struktur i arbetet samt är noggrann i utförandet
  • En god förmåga att uttrycka dig på  svenska, i tal och skrift


Meriterande

Erfarenhet av en eller flera av följande meriterande krav:

  • Erfarenhet av versionshantering, exempelvis GIT
  • Erfarenhet av Shell script
  • Erfarenhet av Liquibase för deploy och versionshantering av databas
  • Erfarenhet av APEX
  • Erfarenhet av Toad/SQLdeveloper som databas utvecklingsverktyg
  • Erfarenhet av Toad data modelle/QSLdeveloper data modeller som verktyg för databasmodellering
  • Erfarenhet av Hibernate som ORM verktyg
  • Erfarenhet av Continuous Integration
  • Erfarenhet av Oracle Exadata

 
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Information om tjänsten

Anställningarna är tillsvidare. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställning är i Kalmar. Då nuvarande verksamhet bedrivs i Stockholm, kommer resor och boende i Stockholm under en längre överlämnings- och upplärningsperiod bli nödvändiga.

eHälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Frågor angående tjänsten besvaras av Åsa Stridsman, Enhetschef för Leverans och innovation, tel 010-458 63 36; HR-specialist Anna Maria Hedman, tel 010-458 63 83; Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04; och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90.    

Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast den 6 mars 2017.


Om eHälsomyndigheten

eHälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Stora delar av vår myndighet flyttar till Kalmar och vi söker därför fler engagerade, kompetenta och hjälpsamma kollegor. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.