Servicedesk supportspecialist

Rekryterare
Plats
Örebro
Annonserat
den 26 september 2016
Stängs
den 24 oktober 2016
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Proact är Europas ledande fristående integratör inom integrerade system (datalagring, servrar och nätverk) och hybrida molntjänster. Proact levererar verksamhetsnytta genom att hjälpa företag och myndigheter över hela världen att minska risken, sänka kostnaderna samt framförallt leverera flexibla, tillgängliga och säkra IT-tjänster.

Proacts lösningar täcker alla delar av ett datacenter såsom lagring, servrar, säkerhet och nätverksfunktioner. Proacts driftverksamhet hanterar idag över 70 petabyte information som förser flera tusen servrar och applikation med det data de behöver.

Proact-koncernen är ca 750 anställda och finns i Belgien, Danmark, Estland, Finland, Lettland, Litauen, Nederländerna, Norge, Slovakien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien, Tyskland och USA. Proact grundades 1994 och moderbolaget Proact IT Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 1999 under symbolen PACT.

Ytterligare information om Proacts verksamhet finns på www.proact.se


Om tjänsten

Vi söker dig med några års erfarenhet av arbete i Servicedesk.

Arbetet hos oss innebär att arbeta väldigt brett med bland annat ärenderegistrering och telefonsupport till slutanvändare, arbete via fjärrstyrningsverktyg, support av arbetsplatstjänster, kontoadministration, larmhantering, felsökning och serverdrift.

Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska så väl i tal som skrift.


Om dig

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du behöver vara kommunikativ och ha en hög servicekänsla samt känner ett stort engagemang för att arbetsuppgifterna utförs på ett ansvarsfullt och professionellt sätt.

Du har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter och behåller ditt lugn även i pressande situationer. Vidare bör du vara anpassningsbar och flexibel. Du är en öppen och social person som värdesätter goda relationer med kunder och kollegor samt ställer upp för dina medarbetare.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från att ha förfina ITIL-processer och/eller ärendehanteringssystem för kundtjänstfunktion, Servicedesk eller liknande.

Dina kunskaper finns inom något eller några av följande områden:

  • MS Windows 7/8/10
  • MS Office 2010 och senare
  • MS Windows Server 2003/2008/2012/2016 med AD, DHCP, DNS, printfunktioner osv.
  • Hantering av övervakning
  • Återställning av data från backup
  • PC-hårdvara och programvaruinstallationer
  • Grundläggande kunskaper inom datakommunikation
  • Att arbeta med Terminal Server-lösningar


Ansökan

Du ansöker om tjänsten via vår hemsida. Ansökan med CV och Personligt brev skall vara på svenska.
Utvärdering och intervjuer kommer att ske löpande och du kommer att hållas informerad via vårt rekryteringssystem och hur processen fortlöper.


Kontaktpersoner

Anders Öholm, Drift- och konsultchef
070-623 23 55
anders.oholm@proact.eu