Scania IT

Service Responsible till gruppen Hardware inom Scania IT

Rekryterare
Plats
Södertälje
Annonserat
den 7 mars 2017
Stängs
den 27 mars 2017
Kategori
Övriga it-jobb
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Vi söker nu en Service Responsible (SR) som bland annat kommer att ha ansvar för det nya tjänsteområdet Konferensrum som tjänst, vilket just nu är under utveckling inför kommande lansering. Konferensrumstjänsten kommer att erbjuda en standardiserad, paketerad och kostnadseffektiv tjänst som bland annat innehåller färdiga teknikpaket, hjälp med planering och analys av behov samt support.

Du kommer att tillhöra gruppen Hardware. Inom gruppen finns ansvaret för hårdvarutjänsten som tillgodoser behovet av arbetsplatsdatorer och tillhörande support till stora delar av Scania. Inom teamet arbetar vi även med on-site-relaterade aktiviteter såsom installationer, nätverksrelaterat arbete och teknik i konferensrum. Leverans av teknik och support i aktivitetsbaserade kontor är ett annat av våra områden.

Gruppen Hardware tillhör avdelningen End User Productivity och har som syfte att leverera tjänster riktat främst mot Scania ITs kunder som jobbar i kontorsmiljö. Våra leveransteam är idag uppbyggda för att ta ett helhetsansvar kring våra tjänster som vi tillhandahåller. Vi jobbar med allt från support och förvaltning till vidareutveckling och innovation.


Dina arbetsuppgifter
  • Du har det övergripande ansvaret för att aktivt driva utveckling och förvaltning av ditt tjänsteområde
  • Du förvaltar och utvecklar tjänsten i nära samarbete och dialog med våra kunder, ditt och andra närliggande team samt portfölj- och kundansvariga
  • Du arbetar med kort- och långsiktig planering från strategi till operativt arbete
  • Du kommunicerar, informerar och följer upp leveransen för ditt område
  • Du följer våra interna ekonomiska processer för kalkylering, prognos, investeringar, prissättning samt ekonomisk uppföljning
  • Du fokuserar på kundnytta och produktivitet

Din Profil
Du har en bred IT-kompetens, gärna från flera olika områden, som gör att du förstår både verksamhetens behov såväl som interna IT-relaterade krav.

Du förstår och kan leda utvecklingen av ditt tjänsteområde. Det är en fördel om du tidigare har arbetat med utveckling och förvaltning av IT-tjänster.

Du har både erfarenhet och förståelse för hur dina tjänster kan bidra till produktiviteten på ett globalt företag som Scania. Du har troligtvis erfarenhet av ekonomiskt arbete, samt tycker att administration och uppföljning är lika naturligt som att följa den tekniska utvecklingen.
 
Det är en fördel om du har erfarenhet av teknik och användarkrav inom området konferens- och möten samt arbetsplats. Har du tidigare erfarenhet från ledarskap/koordinerande arbete är det meriterande då rollen som SR innebär mycket samarbete med andra roller inom både verksamheten och IT.  

Du har en akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.


Ytterligare information
Kontakta gärna Jan Laestander (Gruppchef), 08-553 836 13 eller Mikael Tammi (Scania Rekryteringscenter), 08-553 711 74.

Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev och CV.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.


Om du har problem att registrera din ansökan så kan du skicka din ansökan till kandidatbokning@scania.com
Ange Scanias Jobb Id 20170603 Service Responsible i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta kopior. Vi behöver också ditt fullständiga namn, personnummer, adress, e-post och mobilnummer för att göra din ansökan komplett.