Systemutvecklare till Socialstyrelsens registerenhet

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 9 mars 2017
Stängs
den 27 mars 2017
Ref:
2.6.1–4398/2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Socialstyrelsens uppdrag är att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Det är ett samhällsviktigt och engagerande arbete som ger möjlighet att bidra till utvecklingen inom välfärdsområdet.

Tjänsten är placerad på enheten för register, som ingår i avdelningen för statistik och jämförelser. Enheten för register ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av hälsodata- och socialtjänstregister som används för forskning, statistik samt uppföljning och utvärdering.

 

Vi söker nu en kvalificerad medarbetare som vill arbeta med att driva och utveckla en effektivare hantering av våra register.

Vi söker dig som vill

  • arbeta med drift, förvaltning och utveckling av hälsodata- och socialtjänstregister
  • utveckla och förvalta ETL-flöden
  • ge stöd vid förvaltning och utveckling av IT-relaterade stöd för registren och för dödsorsaksklassificeringen
  • ansvara för något av enhetens övriga ansvarsområden, företrädesvis inrapportering
  • delta i enhetens övriga arbetsuppgifter

Kvalifikationskrav

  • Eftergymnasial utbildning med inriktning mot programmering, informationshantering eller databasförvaltning
  • Minst 3 års yrkeserfarenhet av självständigt arbete med programvaror från SAS Institute eller motsvarande
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska

Du är strukturerad, handlingskraftig, noggrann och analytisk. Du har även lätt för att samarbeta, är flexibel, resultatinriktad och har stor simultankapacitet. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är dessutom meriterande om du har

  • vana av att självständigt arbeta med SAS-programmering och SAS Data Integration Studio
  • kunskaper om, och erfarenhet av, att arbeta med IT-arkitektur
  • vana av att tolka användares behov och förmåga att omvandla behoven till konkreta tekniska lösningar
  • erfarenhet av att arbeta på en myndighet

Anställningsinformation

Anställningen är en tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning, på heltid med start snarast. Din tjänstetitel blir utredare och placeringen är på Socialstyrelsens kontor i Stockholm.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2017-03-27, genom att klicka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.6.1–4398/2017. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Kontaktpersoner

Åsa Fransson
enhetschef
075-247 30 04

Gerd Lundberg
personalspecialist
075-247 39 77

Fackliga företrädare

SACO Rose-Marie Nylander 075-247 3182
ST Åsa-Britt Edoff 075-247 3181
Vårdförbundet Magnus Göransson 075-247 3710.