Scania IT

Avdelningssekreterare till Scania IT

Rekryterare
Plats
Södertälje
Annonserat
den 17 mars 2017
Stängs
den 17 april 2017
Kategori
Övriga it-jobb
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Scania genomgår just nu en spännande omvandling från att vara en traditionell lastbilstillverkare till att bli en tjänsteleverantör av kompletta transportlösningar. Vår framgång förutsätter smarta IT-lösningar i och med den digitalisering som äger rum, där Scania IT kommer vara en viktigt möjliggörare.

Då vår nuvarande avdelningssekreterare går i pension söker vi nu hennes ersättare.

Dina arbetsuppgifter
Som avdelningssekreterare kommer du att arbeta i en dynamisk och kreativ miljö där du hanterar frågeställningar och situationer av många olika slag. I ditt arbete har du kontakt med människor från hela Scanias organisation men även med många externa kontakter. Du ingår i ledningsgruppen och är en viktig del i samverkan med övriga sekreterare på Scania. Som avdelningssekreterare utgör du ett viktigt och centralt operativt stöd för avdelningens samtliga medarbetare.

Den viktigaste delen av arbetet är proaktiv planering samt uppföljning av ledningsgruppens och avdelningens olika aktiviteter. I arbetsuppgifterna ingår också administration av nyanställningar, IT-behörigheter, mötesbokningar, fakturor samt resor. Du deltar i Scania IT:s sekreterarnätverk där du är en del av att utveckla och implementera effektiva administrativa rutiner inom Scania IT.

Din profil
Vi söker vi dig med erfarenhet från en administrativ och assisterande roll och som brinner för att ge service på hög nivå. Du är en van användare av Officepaketet, särskilt Word och Powerpoint. Engelska är vårt koncernspråk som du, förutom svenska, behöver behärska i både tal och skrift.

Vi tror att du som söker tjänsten är strukturerad, kvalitetsmedveten och har en stark servicekänsla. Du tar dig an varierande uppgifter med en positiv och problemlösande inställning och du har en hög integritet och professionell inställning. Din förmåga att prioritera bland uppgifter är god och för att göra rätt prioriteringar är det viktig att ha förståelse för hela avdelningens verksamhet. Vidare har du en naturligt god förmåga till samarbete och är kommunikativ. Det är också viktigt att du kan ta egna initiativ och arbeta självständigt.

Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris och mycket mer.

Ytterligare information
Om du vill veta mer om tjänsten kontakta Jerzy Hopfinger, 08-553 53177, eller Sandra Rosengren (Scania Rekryteringscenter), 08-553 70859

Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
 
Om du har problem, kan du skicka din ansökan till kandidatbokning@scania.com
Ange Jobbid 20171408 Avdelningssekreterare i ämnesraden. Bifoga ditt CV och personliga brev.Vi behöver också ditt fullständiga namn, personnummer, adress, e-post och telefonnummer för att göra din ansökan komplett.