Verksamhetsspecialist säkerhet

Rekryterare
Plats
Solna
Annonserat
den 23 mars 2017
Stängs
den 22 april 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss. 

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Den här tjänsten är placerad på den blivande Tjänsteutvecklingsenheten, som bildas den 1 juni i år, på Administrativa avdelningen. På enheten blir vi cirka 30 personer som kommer att arbeta med utveckling av interna tjänster, samt verksamhetsnära förvaltning och vidareutveckling av Skatteverkets och Kronofogdens administrativa system.

Dina arbetsuppgifter innebär att du tillsammans med kollegorna i ditt team arbetar med verksamhetsnära förvaltning av system som hanterar behörighetskort, larm, passage och behörighetstilldelning. Analys av verksamhetsprocesser, kravspecifikation, testledning och uppdragsledning är viktiga ansvarsområden. Arbetet innebär mycket interna kontakter med angränsande verksamheter och IT-organisationen. Skatteverket använder förvaltningsstyrningsmodellen PM3 och projektstyrningsmodellen PEJL.


Vi erbjuder dig en arbetsplats

  • med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
  • som är till nytta för medborgare och företag
  • med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
  • som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
  • med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som

  • har erfarenhet av verksamhetsutvecklande arbete inom säkerhetsområdet
  • är van att leda möten, workshops och uppdrag/projekt
  • har en mycket god förmåga att planera och strukturera
  • har en god förmåga att stödja och samverka
  • drivs av att utveckla och förbättra
  • tar ansvar för leveranser
  • uttrycker dig enkelt och pedagogiskt i tal och skrift, både på svenska och engelska


​Det är meriterande om du

  • har erfarenhet av att omvandla verksamhetsbehov till systemlösningar
  • har erfarenhet av att specificera krav och acceptanstest
  • har erfarenhet av arbete med behörighetskort

 

​Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy. 

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tills vidare med start enligt överenskommelse. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!
 

Om du har frågor kontakta:

Kristina Leve

sektionschef

010-572 41 68

Anette Alsing

HR-konsult

anette.alsing@skatteverket.se

Eva Eriksson

facklig kontaktperson Saco

010-574 84 74

Jan-Erik Åberg

facklig kontaktperson ST

010-574 89 75