Är du vass på IT och service? Vi söker en IT-supportansvarig!

Plats
Sundbyberg
Annonserat
den 29 mars 2017
Stängs
den 28 april 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Är du intresserad av IT och vill arbeta på Sundbybergs största fastighetsbolag? Just nu söker Förvaltaren en engagerad, social och ansvarsfull person till tjänsten IT-supportansvarig. Är du den vi söker?  

I tjänsten som IT-supportansvarig kommer du att ansvara för den dagliga såväl som långsiktiga planeringen av IT-supportens verksamhet och är därmed bra på att organisera och prioritera aktiviteter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill se att du bland annat är en god lyssnare, välorganiserad och driven.


DINA EGENSKAPER

Vi vill se att du som söker tjänsten är engagerad, serviceinriktad och självgående, samtidigt som du är initiativrik och uppnår resultat. För dig är det inga problem att sätta upp och hålla deadlines. Du kan ta ett helhetsansvar och organisera samt prioritera aktiviteter effektivt och utifrån ett affärsmässigt perspektiv.
 

Du är dessutom utåtriktad och social och har lätt för att sätta dig in i nya problemställningar. Att samarbeta bra med andra människor är för dig en självklarhet – och du kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Att lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt är naturligt för dig, precis som det är att vara noggrann med dokumentation och uppföljning.


DINA ANSVARSOMRÅDEN

I din roll som supportansvarig kommer du att arbetsleda en junior support samt ingå i en arbetsgrupp tillsammans med driftansvarig och IT-chef. IT-avdelningen består av 6 personer och stödjer hela koncernens verksamhet på ca 200 anställda.

Under dina ansvarsområden finns att ansvara för den dagliga såväl som den långsiktiga planeringen av IT-supportens verksamhet. Du kommer även ansvara för schemaläggning av personal. Tillsammans med IT-chefen ansvarar du för utvecklingen av kontaktytorna/systemstödet mellan användare och IT-support.


DINA HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER

Hantera first- och second line support, dels via telefon, e-post, ärendehanteringssystem samt på plats hos användarna

Planera och strukturera den dagliga supporten

Avancerad felsökning och problemlösning på klientnivå

Administrera Förvaltarens klientplattform


DIN UTBILDNING/BAKGRUND

För att söka tjänsten har du:

IT-teknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet

God (flerårig) erfarenhet av IT-teknisk drift och support av Windows 7 samt Windows 10

Goda kunskaper av hantering och felsökning av mobiltelefoner baserade på Android och IOS

Goda kunskaper av hela MS Office paketet samt support (och gärna utbildning) av detta


Utöver det ovanstående är det meriterande om du har

Vidareutbildningar i moderna system för drift och support

Kunskaper inom patchhantering via WSUS eller motsvarande verktyg

Kunskaper om Active Directory

Kunskaper om Office 365

Erfarenhet av projektarbete

Erfarenhet av ITIL


DIN ANSÖKAN

Ditt CV och din ansökan skickar du med e-post till jobb@forvaltaren.se​

Rekrytering sker löpande med anställning omgående.
Tjänsten är tillsvidare.

KONTAKTPERSONER

Vid frågor kontakta IT-chef Fredrik Söderbäck på 08-706 92 21 eller fredrik.soderback@forvaltaren.se 


OM FÖRETAGET

Fastighets AB Förvaltaren ägs av Sundbybergs kommun. Bolaget är en av Sveriges ledande kommunala fastighetsägare. Företaget har ett unikt läge i Storstockholm. Med ca 140 anställda i en kundfokuserad organisation samt med en offensiv affärskultur, modern teknik och stabil ekonomi ger Förvaltaren dagligen service till och skapar mervärden för 10 000 bostads- och företagskunder. Förvaltaren är miljöcertifierat enligt ISO 14 001.