Nord-Lock rekryterar assistent till företagsledningen

Rekryterare
Plats
Jämtlands län, Krokom
Annonserat
den 6 april 2017
Stängs
den 26 april 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

The Nord-Lock Group is a world leader in secure bolting solutions. Our unique combination of innovative products and expertise enables us to solve the toughest bolting challenges. Our bolting solutions include Nord-Lock wedge-locking, Superbolt tensioners, Boltight hydraulic tensioners and Expander System pivot technology. Our global organization with head office in Malmö, Sweden is represented in over twenty subsidiary sales offices located in Europe, US and Asia. Furthermore; we have a worldwide distribution network through sales partners. The Nord-Lock Group is wholly owned by Investment AB Latour, a company listed on the Stockholm Stock Exchange. All companies within Latour are committed to the core values respect, curiosity and entrepreneurship. Vi söker dig som vill arbeta i ett dynamiskt internationellt företag där snabbhet, hög servicegrad och kundfokus står i centrum.

 

Arbetsuppgifter

I din roll kommer du att stödja och effektivisera ledningsarbetet genom att avlasta ledningspersoner från valda arbetsuppgifter, nedan ser du exempel på innehåll i tjänsten. Du kommer att:

  • Ansvara för besöksplanering/hantering
  • Hantera bokningar av möten och eventuella arrangemang
  • Bistå med utformning och utförande av presentationer och skrivelser i Officepaketet (Excel/PP/Word)
  • Vara enhetens superuser i travel management
  • Hålla personalregister (HR Manager) uppdaterat
  • Vara back-up för ekonomiassistenten
  • Hantera inköp av kontorsmaterial eller andra förnödenheter inom det administrativa området
  • Hantera diverse ärenden som stöd och hjälp till ledningen i Mattmar samt stödfunktioner från Nord-Lock International AB (NLIAB)
  • Ansvara för att nödvändig information når ut till samtliga anställda inom arbetsstället

Vem är du?

Du har utbildning inom administration och/eller kommunikation eller motsvarande, betyg från minst treårigt gymnasium. Du har också erfarenhet från liknande roll som assistent eller arbete som innehållit administrativa ärenden.

Vidare har du mycket goda kunskaper i Officepaketet. Då vi arbetar på en global marknad är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Som person är du utåtriktad och gillar att ge service av mycket god kvalitet. Det innebär att din flexibilitet och kreativitet kommer att komma väl till pass. Arbetet, som är en tillsvidareanställning, är förlagt till dagtid och är på 100%

Ansökan och kontaktperson

Du söker tjänsten genom att registrera dina kontaktuppgifter och ladda upp ditt svenska CV via experis.se, jobb-id-nr 19874. Vi uppskattar att du har både personligt brev och meritförteckning i ditt CV. Sök gärna så snart som möjligt då vi kan komma att påbörja att intervjufasen redan innan ansökningstidens slut, dock är sista ansökningdag den 26 april.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 eller via mail annakarin.bergqvist@se.experis.com