Verksamhetsutvecklare med fokus på kund- och webbanalys

Rekryterare
Plats
Sundsvall, Västernorrland
Annonserat
den 19 april 2017
Stängs
den 10 maj 2017
Ref:
10/16
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Arbetsplatsbeskrivning

Bolagsverket skapar goda förutsättningar för näringslivet och vill ge företagssamma människor möjlighet att förverkliga sina drömmar. Det ska gå snabbt, blir rätt och vara enkelt att starta och driva företag. Vi möter utvecklingen i samhället med moderna tjänster och vår värdegrund är kompetens, engagemang och kundnytta.
Vi finns i Sundsvall och är drygt 550 anställda. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en god arbetsmiljö som kännetecknas av respekt för allas lika värde.
Vi erbjuder ett arbete i en dynamisk miljö med utmanande arbetsuppgifter, ansvar och tid att leva.

På enheten för digital tjänstedesign arbetar vi med att ta reda på företagares behov, följa hur de använder våra kanaler och utifrån detta utveckla kundmöten och tjänster som möter och överträffar företagarnas förväntningar. Utmärkta kundupplevelser är vårt mål!

Nu söker vi en verksamhetsutvecklare med fokus på kund- och webbanalys. Vill du vara med och förenkla för företagare i deras vardag? Jobba hos oss!


Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifterna innebär att du kommer att

  • Ansvara för att analysera våra kunders behov, upplevelser och användning av våra kanaler, dra slutsatser utifrån analyserna och föreslå förbättringar.
  • Ansvara för att införa och utveckla webbstatistik i digitala kundmöten så som bolagsverket.se och våra e-tjänster, analysera statistiken och presentera rekommendationer. Du kommer också utveckla arbetssätt för webbanalys.
  • Strukturera, designa och presentera enkla och tydliga analysrapporter så att olika interna målgrupper kan tillgodogöra sig analyserna och rekommendationerna.
  • Beställa kundundersökningar och ansvara för att resultatet tas till vara i organisationen.


Kvalifikationer

Vi vill att du har en kvalificerad akademisk utbildning inom samhällsvetenskap eller systemvetenskap, eller motsvarande erfarenhet eller kompetens som vi bedömer som likvärdig.

Du har erfarenhet av att förstå och analysera kunders behov, beteenden och upplevelser i syfte att bidra till utvecklingen av kundmöten, tjänster och kundupplevelser. Dessutom har du erfarenhet av att designa, strukturera och presentera analysrapporter som gäller kunders behov, beteenden och upplevelser, till olika interna mottagare. Du har också arbetat med att införa och utveckla webbanalys samt med något webbanalysverktyg. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundundersökningar och av Google Analytics.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som brinner för kundernas upplevelser. Som person är du drivande, analytisk och självgående. För att lyckas i arbetet behöver du vara kommunikativ och pedagogisk samt ha en god förmåga att samarbeta, exempelvis med ansvariga för olika kundmöten. Du är duktig på att visualisera insikter och analyser med text och bild samt att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.


Anställningens omfattning

Anställningsform:   Tillsvidareanställning
Omfattning:   Heltid
Tillträde 2017-09-01 eller enligt överenskommelse.


Ansökan

Ansök senast:   2017-05-10

Referensnummer:   10/17


Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen:   1


Kontakt

Kontaktperson
Aastrup Kristin
Enhetschef för digital tjänstedesign
060-184662
072-529 31 72


Facklig företrädare

Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST                                 

0771-670 670


Övrigt

Vi undanber oss erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp.