Systemförvaltare för centrala system

Rekryterare
Plats
Märsta
Annonserat
den 21 april 2017
Stängs
den 22 maj 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vi söker dig som vill arbeta i gränslandet mellan verksamhet och IT och som har god förståelse för såväl IT som verksamhetsfrågor till avdelningen för kontanter i Riksbanken. Den dagliga verksamheten består dels av operativ kontanthantering, utredning- och projektarbeten vid platskontoret och projektuppföljning som drivs av huvudkontoret.


Som systemförvaltare arbetar du på enheten för operativ kontanthantering (EOK) beläget i området Märsta.
Du leder och samordnar förvaltningen av enhetens system.

Du säkerställer att förvaltningen är i enlighet med Riksbankens modell för systemförvaltning och ser till att personalen har relevant utbildning i systemen. Du deltar även aktivt i vidareutveckling av befintliga konfigurationer i systemet och identifierar möjliga funktionsmässiga förbättringar, samt ger support till systemanvändare inom Riksbanken. Även kontakt med Riksbankens IT-avdelning och systemleverantörer ingår, vilket omfattar kravställande, bevakning och uppföljning. Viss arbetstid förläggs till Riksbankens huvudkontor.

I arbetsuppgifterna ingår även uppdateringar och konfigurationsförändring med tillhörande testarbete, årlig uppgradering, utveckling och implementering av ny funktionalitet samt även ta fram och underhålla våra förvaltningsdokumentationer och rutinbeskrivningar.

Verksamheten präglas av vikten av en hög säkerhet runt person, egendom och information samt är belägen i området Märsta.

Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras.

Vi söker dig som har erfarenhet av systemförvaltning. Du har tidigare arbetat med en kombination av operativa och analytiska uppgifter och jobbat med verksamhet som är beroende av IT-system.

Högskoleutbildning inom systemvetenskap eller motsvarande är önskvärd. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och förstår vilken kvalitet som krävs för skriftlig dokumentation och muntlig framställning.

Som person är du öppen, kommunikativ och har en inre drivkraft att lösa konkreta problem i systemmiljö. Du ser noggrannhet som en viktig komponent men klarar även av att lyfta blicken och se helheten. Du sätter verksamheten i första rum och ser system som ett verktyg att nå ett mål definierat utanför systemförvaltningens ramar med ständig utveckling och förbättring.   

Vi erbjuder utmanande arbetsuppgifter i en händelserik miljö. Vi har en spännande resa tillmötes där vi utvecklar vår automatiserade miljö. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor med möjlighet till kompetensutveckling.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Sveriges Riksbank med Experis IT. Frågor om tjänsten besvaras av Lena Wassén, rekryteringskonsult på Experis IT, 08-508 859 02, lena.wassen@se.experis.com.

Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.  

Du söker tjänsten genom att klicka på ansök.