Systemspecialist Beslutstöd till Systembolaget

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 26 april 2017
Stängs
den 26 maj 2017
Ref:
19567
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Systembolaget finns till för att alkoholproblemen i Sverige ska vara så små som möjligt. Om starköl, vin och sprit såldes i vanliga affärer skulle alkoholkonsumtionen vara nästan 40 procent högre, beräknar forskarna. Men Systembolaget kommer bara finnas kvar så länge folk vill. Så vår utmaning är att göra allt vi kan för att kunderna ska bli nöjdare och nöjdare – utan att öka försäljningen. Det är ingen lätt utmaning, men både rolig och meningsfull. Läs mer på www.systembolaget.se.

Systembolagets IT-avdelning ansvarar för att leverera IT-stöd som bäst stödjer verksamheten på ett behovsanpassat och kostnadseffektivt sätt. Allt systemstöd i form av utveckling och drift är utkontrakterat och köps av externa leverantörer vilket gör att IT-avdelningen har rollen som beställare och IT-förvaltare.

Nu förstärker vi vår IT-organisation med en systemspecialist som kommer att arbeta inom förvaltningsobjektet Beslutsstöd. Systembolagets Beslutstöd är byggt på en datalagerlösning baserad på Microsofts produkter med bl a SQL Server, Power BI m.m.

Förvaltningen sker i nära samarbete med verksamheten.

Rollen

Syftet med rollen som Systemspecialist är att vara länken mellan verksamhet, IT-förvaltning och externa leverantörer. Detta för att förvaltningen av områdets applikationer ska bedrivas på det mest optimala sättet avseende kostnad och nytta.

Huvudsakliga uppgifter:

  • Planera och leda operativa forum med verksamheten och leverantörer
  • Planera, genomföra och följa upp förvaltningsaktiviteter t ex uppgraderingar och projekt
  • Planering och prioritering av releaser
  • Stödja verksamheten under acceptanstester
  • Stödja leverantörer vid problemarbete
  • Omvärldsbevaka utvecklingen inom Beslutstöd

Just nu pågår ett antal större och spännande initiativ från verksamheten där rollen som Systemspecialist Beslutstöd utgör en viktig kugge som brygga i arbetet att skapa nya lösningar genom att agera en tydlig motpart till de externa utvecklingsteamen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på huvudkontoret beläget på Kungsträdgårdsgatan i centrala Stockholm.

Systembolaget utsågs 2015 för tredje året i rad till Sveriges bästa serviceföretag och IT-avdelningen har de senaste åren vunnit flera fina utmärkelser så som årets CIO (2013), årets Servicedesk (2013), årets Servicedesk Manager (2014) samt årets Servicedeskmedarbetare (2015).

Om dig

För att vara framgångsrik i rollen bör du ha

  • erfarenhet av Beslutsstöd samt kunskap kring arkitektur-/utvecklingsfrågor från lösningar byggda på Microsofts teknologi
  • vana av att arbeta strukturerat med incident-, problem- och changeprocessen
  • vana att hantera/driva mindre IT-projekt
  • mycket goda kunskaper och insikter om gränslandet mellan verksamhetens behov och teknikens möjligheter så att du aktivt kan bidra med lösningsförslag och idéer.

Det är meriterande om du har erfarenhet av detaljhandel och är certifierad enligt ITIL.

Som person ska du ha god samarbetsförmåga och är van att arbeta i grupp. Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, i både på svenska och engelska. För att bli framgångsrik i din roll är du analytiskt lagd, van att tänka kritiskt och är självgående i ditt arbete.

Du tycker om att skapa goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till alla du möter. Du vet att du i din roll är hela Systembolagets ansikte utåt.

Om din utveckling hos oss

Systembolaget är i ständig utveckling och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Till att börja med får alla nyanställda ett gediget introduktionsprogram. Sedan erbjuder vi flera olika möjligheter för att du ska fortsätta att lära dig mer. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan och utvecklingssamtal genomförs årligen.

Ansökan och kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Systembolaget med Experis IT. Frågor besvaras av rekryteringskonsult Anki Snis, 08-508 954 53, anki.snis@se.experis.com. Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på www.experis.se och koppla mot tjänsten.

Urval sker löpande så skicka in den ansökan så snart som möjligt.

Ansök

Sista ansökningsdag: Snarast

Jobb ID: 19567   

Kontaktinformation

Ann-Catrine Snis Telefon +46 8 508 954 53 Ann-Catrine.Snis@se.experis.com  

Välkommen att kontakta vår tekniska support via e-post:
info@se.experis.com eller på telefon 020- 725 725

Vi har öppet vardagar 08-17 .