Service Desk Manager till JM

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 3 maj 2017
Stängs
den 2 juni 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Företaget

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet.

JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete.

Vi omsätter cirka 15 miljarder kronor och har cirka 2 400 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap.


Arbetsuppgifter och tjänsten

Är du intresserad av att leda och utveckla JMs nyetablerade Servicedesk? Nu ges du en unik möjlighet att bygga upp en ny organisation för hantering av IT support hos Sveriges största projektutvecklare av bostäder.

Till vår uppdragsgivare JM söker vi en Service Desk Manager som ska ansvara för att leda JMs interna supportteam och säkerställa att användarna av IT-tjänster har en driftsäker och användarvänlig arbetsplats samt får den bästa möjliga supporten gällande kvalitet. Här får du möjligheten att självständigt bygga din egen organisation, då JM haft Servicedesken outsourcad fram tills nu.


I rollen ingår:

  • Personalansvar
  • Rekrytera medarbetare till Servicedesken
  • Coacha, leda och utveckla personal
  • Självständigt utveckla och bygga Servicedesken
  • Säkerställa att supportavdelningen arbetar mot ett och samma mål
  • Optimera processer för att öka kundnytta
  • Samverka i utvecklingsprojekt
  • Nära samarbete med verksamheten
  • Optimera Incidentflödet
  • Säkerställa SLA uppfyllnad

Du rapporterar till JMs Infrastrukturchef, tjänsten är placerad i JMs moderna och fina lokaler i Solna.


Erfarenhet, utbildning och person

För att vara framgångsrik i rollen bör du vara en ledare som trivs med att ta ett stort ansvar och motiveras av att se andra människor utvecklas. Vi vill att du är duktig på att engagera och motivera ditt team samt bra på att skapa struktur och tydliga processer. Du är ”serviceminded” och kan förstå vad kunden har behov för.

Vi tror att har du erfarenhet av att leda eller varit med och byggt upp en välfungerande IT Servicedesk. Du har en bred teknisk kompetens och goda kunskaper om ITIL processer. Vi vill dessutom att du har erfarenhet av att arbetat med IT- support ärenden och söker därför dig med grundläggande kunskaper om Active Directory och Office 365.

Kunskaper i svenska och engelska krävs för att klara rollen. Meriterande är om du kan Finska eller Norska.


Om JM

JM står inför en spännande förändringsresa inom digitalisering och effektiviseringsfrågor. Som Service Desk Manager ges du möjlighet att bidra till JMs fortsatta framgång genom att utveckla Service Deskens arbete och medarbetare.

För JM är det viktigt att du delar deras kärnvärden:
långsiktighet, engagemang, kvalitet, stilkänsla, lyhördhet och pålitlighet.

Låter det intressant? Kontakta Level Recruitment!


Ansökan

I denna rekrytering samarbetar JM med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor kontakta Anna Smedberg på 08-120 50 429. Urvalet av ansökningar sker löpande.

Välkommen in med din ansökan!


Kontaktperson:

Anna Smedberg
08-120 50 429

Tjänstens omfattning:  Heltid

Anställningsform:  Tillsvidareanställning

Placeringsort:  Stockholm