IT-Ansvarig till Semper

Rekryterare
Plats
Stockholms län, Stockholm
Annonserat
den 16 maj 2017
Stängs
den 9 augusti 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Sempers välkända varumärke borgar för samma höga kvalitet som det gjort sedan starten 1939. Idag är Semper ledande aktör i Norden inom barnmat, glutenfritt och modersmjölksersättning. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg och produktionsanläggningarna i Götene och Falun. Semper har 200 medarbetare i Sverige, Finland, Norge och Danmark och omsätter cirka 1,5 miljarder SEK. Företaget ingår i den internationella livsmedelskoncernen HERO, som har drygt 4 300 medarbetare i 16 länder. Läs mer på www.semper.se.

 

Som IT-ansvarig har du en bred roll med ansvar för att samordna, förvalta och utveckla IT och telefoni. Rollen är nordisk och förutom huvudkontoret i Sundbyberg ansvarar du även för dessa funktioner på våra kontor i Norge, Danmark, Finland samt på våra två produktionsanläggningar som finns i Götene och Falun.  

IT- och telefonifunktionerna är utkontrakterade vilket innebär att din uppgift är att följa upp, sammanställa och säkerställa att nuvarande lösningarna möter verksamhetens krav på funktionalitet och att genomföra kontinuerliga förbättringar som ökar nyttan för Semper och medarbetarna. Vi ser även att du genom omvärldsbevakning proaktivt föreslår nya förbättrade lösningar. I rollen agerar du som brygga mellan verksamheten och leverantörerna. Du kommer ha god insikt i verksamheten och de olika systemen och verka i en stödjande internroll, men också i en kravställande roll gentemot våra leverantörer då vår IT- support. drift och förvaltning är utkontrakterad. Hos oss behöver du ha en problemlösande förmåga, kunna hantera såväl operativa som strategiska frågeställningar i verksamheten. Rollen innebär budget- och resultatansvar. Du rapporterar till CFO.

För att vara framgångsrik i rollen bör du ha motivation och förmåga att underlätta verksamhetsdriven IT samt tillsammans med leverantörerna ta fram funktionella IT-lösningar. För att bli framgångsrik i rollen behöver du sätta dig in i verksamheten, dess system och uppbyggnad - m.a.o. förstå hur ”allt hänger ihop”- för att därefter rent praktiskt kunna lösa problem och ärenden tillsammans med leverantör och/eller andra berörda. Du stimuleras av bredden i rollen och att vara den sammanhållande länken mellan verksamheten och systemleverantörerna.

Vi söker dig som har

  • Högskoleutbildning med IT-inriktning
  • 3-5 års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter inom IT- service, support och projektledning och med goda kunskaper inom IT och telefoni
  • kunskap att själv installera utrustning till användarna
  • goda kunskaper i MS Office
  • erfarenhet av leverantörsstyrning och avtalshantering inom IT
  • erfarenhet av att arbeta utifrån ett beställarperspektiv
  • god kommunikativ förmåga, flytande engelska och svenska i tal och skrift
  • erfarenhet av planering och uppföljning av IT
  • förmågan att axla en bred roll innehållande såväl konkreta som strategiska delar

Som person är du strategisk men även ”hands-on-orienterad”. Du trivs med att arbeta proaktivt och resultatfokuserat i team men även självständigt. Du har hög social och kommunikativ förmåga och är en positiv, uthållig problemlösare. Du är van att organisera och säkerställa kvalitet och leverans. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Är du rätt person kan vi erbjuda dig en central roll med stor handlingsfrihet och ansvar.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Semper med Experis. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Jan Falck, 08-508 954 44, jan.falck@se.experis.com. Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på www.experis.se samt koppla mot tjänsten.  Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.