Solution Manager Network till OKQ8

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 18 maj 2017
Stängs
den 1 augusti 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vill du vara med på resan att tillhandahålla moderna IT-lösningar på Skandinaviens största oljebolag? Drivs du även av möjligheten att få vara med och påverka framtidens affärsdrivna IT-tjänster inom en organisation med korta beslutsvägar och ett inspirerande arbetsklimat? Då kan rollen som Solution Manager Network på OKQ8 vara tjänsten för dig! Som Solution Manager Network arbetar du i gränslandet mellan verksamhet och IT och säkerställer att de IT-lösningarna som ingår inom nätverkstjänsteområdet levererar största möjliga värde.

Din roll

Då IT-funktionen på OKQ8 genomgår en spännande förändringsprocess innebär en stor del av ditt arbete att vidareutveckla och driva utvecklingen inom tilldelat tjänsteområdet framåt. Du har ett helhetsansvar för våra nätverkstjänster och rollen bär därför med sig breda interna kontaktytor, där du på ett rådgivande och pedagogiskt sätt guidar verksamhetens intressenter i hur IT-utvecklingsarbetet leder till en ökad affärsnytta. Du arbetar i nära samarbete med övriga Solution Managers och Solution Specialists inom våra andra IT-tjänsteområden och tillsammans säkerställer ni integreringen mellan de olika affärslösningarna. Vidare innebär rollen även ett projektledande ansvar där du inom ditt tjänsteområde kvalitetssäkrar, koordinerar och driver projekten framåt.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Granska och säkerställa att föreslagna lösningar är i linje med vår IT-strategi, standarder och riktlinjer samt ansvara över att lösningsdesignen möter verksamhetens funktionella och icke-funktionella krav
  • I en beställar-/kravställarroll, underhålla och vidareutveckla kontakten med externa leverantörer
  • Totalkostnadsansvar för drift, support och utveckling inom ditt tjänsteområde
  • Planering och styrning samt löpande uppföljning av leveranskvalité, SLA: er och KPI: er
  • Upprätthålla, förvalta och förmedla dokumentation och kvalitativa beslutsunderlag inom nätverkstjänsteområdet


Tjänsten är placerad på vårt nya fina huvudkontor vid Norrtull och du rapporterar till Manager IT Operations.

Din profil

Vi söker dig med gedigen arbetslivserfarenhet från en liknande funktion med helhetsansvar för nätverkstjänster. I grunden har du goda tekniska kunskaper inom LAN/WAN samt har varit i kontakt med flera olika produkter och tekniker inom området. Det krävs även att du har en generell kunskap om övriga områden inom Infrastruktur och IT-säkerhet.

Då du kommer vara med och bygga upp stora delar av funktionen ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet från förändringsarbete, där du varit drivande vid utvecklingen och införandet av nya processer och IT-lösningar.

Som person är du driven, engagerad och affärsmässig och ditt arbetssätt karaktäriseras av struktur och proaktivitet. Vidare besitter du en mycket god kommunikativ förmåga och trivs med breda kontaktytor samt ett högt och varierande arbetstempo. Rollen innebär ett självständigt ansvar och eftersom vi befinner oss i en stark förändringsfas finns stora möjligheter för rätt person till att vara med och påverka arbetet. Vi värdesätter att det ska vara roligt att gå till jobbet, därför är det av vikt att du sprider en positiv energi och delar med dig av din kunskap till kollegor och övrig verksamhet.

Din ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 25 juni 2017. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt kan du även registrera en ansökan med din LinkedIn-profil. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Anna Fredrikson, tel. 0734-45 27 44.

IT-funktionen på OKQ8 Scandinavia befinner sig i en spännande förändringsfas! Vi utökar därför vår IT-funktion och rekryterar flera roller med olika ansvarsområden. Du får gärna läsa mer om alla våra lediga tjänster här: https://www.okq8.se/om-okq8/jobba-hos-oss/lediga-jobb/


OKQ8 Sverige och Q8 Danmark utgör tillsammans ett av Skandinaviens största oljebolag. Vi är en engagerad och kundorienterad organisation med cirka 5000 anställda i Sverige och Danmark. Våra värderingar är öppen och ärlig, kundfokus, kompetens, snabbt och smidigt, och de påverkar vårt dagliga arbete. Våra medarbetare har alla något unikt att erbjuda, och genom våra värderingar kan vi växa och utvecklas. Vi har cirka 1000 servicestationer i Skandinavien, där vi tillhandahåller produkter och tjänster för människor i rörelse. Vi erbjuder bränsle, hög tillgänglighet och ett stort urval av bilrelaterade produkter samt färska livsmedel och 100 % rättvisemärkt kaffe. Vi arbetar aktivt med att driva utvecklingen av mer klimat- och miljövänliga bränslen och produkter.