Nytänkande Systemansvarig Office 365 till Nynas

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 24 maj 2017
Stängs
den 24 juni 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Företaget

Nynas är ett annorlunda oljebolag – vi vill nyttja olja, inte elda upp den.

Med omkring 1 000 medarbetare, produktionsanläggningar i Europa och Sydamerika samt kontor i över 30 länder, är Nynas inriktat på att forska om, producera och leverera nafteniska specialoljor och bitumen till en växande global marknad. Tillsammans med våra kunder har vi kunskapen att hitta nya tillämpningar och möta nya utmaningar som kan hjälpa till att forma vårt samhälle.

Vi utvecklar olja vidare för att skapa värde för våra kunder och den värld vi lever i.


Arbetsuppgifter och tjänsten

Till vår uppdragsgivare Nynas söker vi nu en nytänkande och initiativtagande Systemansvarig inom Office 365. Du kommer att arbeta inom avdelningen för Digital Workplace, idag bestående av fyra personer. Sedan drygt två år tillbaka pågår ett globalt arbete med att säkerställa en modern digital arbetsplats vilken kommer att möjliggöra ett mobilt och situationsanpassat arbetssätt, för detta har Nynas valt att migrera befintlig Notesmiljö till Microsoft Office 365.

Din huvudsakliga uppgift blir att globalt ansvara för att leda samt säkerställa en fortsatt god strategisk och operativ implementering av plattformen men också att driva arbetet kring att öka verksamhetens nyttjande av produkt- och tjänsteutbudet.

I rollen ingår att:

  • Upprätta, utveckla och leda en strategisk plan för plattformen Office 365.
  • Säkerställa löpande kvalité i förvaltningen på operativ nivå.
  • Initiera utbildningsinsatser för IT och supportorganisation samt ansvara för kommande ändringar från Microsoft och hur dessa ska hanteras ur ett IT-perspektiv.
  • Identifiera, initiera och leda projekt.
  • Initiera och leda utbildningar för nyckel- och slutanvändare.
  • Ansvara för att driva kampanjer kring nya tjänster och funktioner.
  • Arbeta med kravhantering tillhörande plattformen.
  • Hantera relaterade licenser, avtal och kostnadsberäkningar.

Nynas är ett företag med en familjär stämning där proaktivitet och samarbete uppmuntras och du erbjuds en varierande roll med möjlighet att påverka samt utvecklas. Du rapporterar till Digital Workplace Manager och är placerad på Nynas huvudkontor i Johanneshov i ett hjälpsamt team med en lättsam stämning.

Erfarenhet, utbildning och person

För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du har en akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet inom relevant område, meriterande är om du också är certifierad inom ITIL och van att arbeta i en Agil miljö.

Du har 3-5 års erfarenhet av att arbeta som Projektledare, Systemförvaltare eller i rollen som konsult. Du har lett och ansvarat för liknande projekt tidigare innefattande IT-styrning, är väl förtrogen med ITIL och har också gärna arbetat som Scrum-master. Du har tidigare arbetat med någon form av administration i Microsoft miljö och har dessutom mycket goda kunskaper och förståelse för Exchange och- eller Sharepoint, Active Directory samt förståelse för Cloudlösningar. Har du även erfarenhet inom Office 365 plattformen är det en stor fördel.

Vi söker dig som är nytänkande, som brinner för att arbeta med- och som ser vilka möjligheter digitaliseringen innebär. Du är kommunikativ och trivs med många kontaktytor samt har ett stort intresse för teknik. Vidare är du nytänkande, pedagogisk, förtroendeingivande och har ett starkt eget driv.

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska krävs för att klara rollen, det är meriterande om du även kan tyska.

Vill du arbeta för ett globalt och världsledande företag i en spännande bransch så är detta tjänsten för dig!

Låter det intressant?

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Nynas med Level Recruitment. Vid frågor vänligen kontakta Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Urvalet av ansökningar sker löpande.

Välkommen in med din ansökan!

Kontaktperson:

Carolina Eskengren
08-120 50 427