Sodexo söker en Nordisk Service Manager inom Nätverk och Telefoni

Rekryterare
Plats
Stockholms län
Annonserat
den 29 maj 2017
Stängs
den 11 juli 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Sodexo erbjuder ett brett utbud av tjänster för en bättre livskvalitet i vardagen för alla som tar del av vår service. Samtidigt bidrar vi till att våra kunder kan prestera bättre och utvecklas. Vår vision är att vara den strategiska partnern till våra kunder genom att utforma, utföra och leverera Quality of Life Services - service för livskvalitet. Vi utvecklar, leder och levererar tjänster till företag, institutioner och offentlig sektor. Vi erbjuder allt från reception, säkerhet och städning till måltidstjänster, måltidskuponger och facility management. Med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.

 

Vi söker nu en Service Manager för Nätverk och Telekom till Sodexos IS/T avdelning som är en styr- och beställarorganisation med ett antal outsourcingpartners inom nätverk och telefoni.
Ditt huvudansvar blir att till Sodexos verksamhet i Norden säkerställa tillgänglighet, funktion och stabil drift av ditt ansvarsområde. Men även att säkerställa att Sodexo Norden jobbar med en framtidsäkrad och effektiv plattform för nätverk och telefoni. Tyngdpunkt kommer att ligga på Service Mangement men även på god förståelse inom IT och teknik. Du kommer i din roll också jobba mycket med verksamheten i både dess dagliga behov, men även i projektform med nyetableringar och förbättringar. Du rapporterar till CTO för Norden Kent Starring. Tjänsten är placerad i Solna, resor i tjänsten kommer att förekomma, men inte i någon större utsträckning.

För att lyckas som bäst i din roll är du positiv, prestigelös, lyhörd och kommunikativ. Du förväntas ha en god vana med att jobba med att förstå och tolka behov från verksamheten. Du drivs av förändring och utveckling.

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak består av att:

  • Etablera en nordisk plattform för både nätverk och telefoni (inkl. arbetssätt, hårdvara/mjukvara, val av leverantörer etc)
  • Hantera och aktivt driva nätverks- och telefoniplattformen framåt och åt ett tjänstedrivet håll
  • Följa upp och säkerställa leveranser från outsourcingpartners och tjänsteleverantörer
  • Skapa goda leverantörsrelationer och partnerskap och hantera förhandling och avtalsdiskussioner med leverantörer
  • Driva projektleveranser inom dina ansvarsområden
  • Vara med och hantera kravställningar från både vår verksamhet, men även gentemot våra partners och leverantörer
  • Skapa en standardisering av leveranser och processer över hela Norden
  • Säkerställa en framtidssäkrad och effektiv plattform för nätverk och telefoni inom Norden


Vem är du?

Vi söker dig med en gedigen bakgrund inom IT. Du har erfarenhet av och teknisk förståelse för nätverk och telefoni. Du har tidigare arbetat med kontraktshantering och service management.

För att lyckas som bäst i din roll är du prestigelös, lyhörd och kommunikativ. Du förväntas ha goda kunskaper inom behovs och kravhantering från verksamheten. Du drivs av förändring och utveckling. Engelska är ett krav.

Våra värderingar serviceanda, laganda och utveckling, ska genomsyra allt vi gör.

På Sodexo välkomnas du av motiverade och engagerade kollegor som arbetar mot gemensamma mål. Ingen dag är den andra lik och du kommer få en väldigt spännande och utvecklande karriär med variation i arbetet och mycket nätverkande mellan de olika avdelningarna och intressenterna som finns. Företaget sitter i nya fina lokaler i Arenastaden i Solna.


Frågor och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Sodexo med Experis. Frågor om tjänsten besvaras av Lena Wassen 0725142936, lena.wassen@se.experis.com eller Kari Karvonen på 070-377 6961, kari.karvonen@se.experis.com
Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på www.experis.se och koppla mot tjänsten.

Inkomna ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan, sin starka drivkraft och entreprenörsanda startade han upp ett litet serviceföretag som levererade mat till företagspersonal i hans hemstad Marseille. Idag har Sodexo vuxit till en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 80 länder världen över. Vi är världsledande inom Quality of Life Services - service för livskvalitet, och våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor samt på institutioner. Vi erbjuder integrerade servicetjänster inom Facilities Management: arbetsplatstjänster, lokalvård, måltidsservice samt hjälpmedels- och konferensverksamhet. Vi bidrar till att öka de anställdas välmående, effektivisera verksamheten och säkerställa att alla viktiga servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser. Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen. Vårt arbete inom dessa områden har också resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser under årens lopp. 

I Norden omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.