End User Experience Architect

Rekryterare
Plats
Botkyrka, Stockholm
Annonserat
den 5 juni 2017
Stängs
den 25 juni 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Botkyrka är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, ett expansivt näringsliv samt en ung och internationell befolkning gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

 

På IT-enheten finns idag drygt 30 kompetenta medarbetare som tillsammans med våra underleverantörer levererar IT-tjänster till Botkyrka kommun för cirka 100 miljoner kronor per år. Enheten har ett stort kunnande, ett högt tempo och en stark drivkraft att hela tiden förbättra verksamheten. Vi är inne i ett spännande utvecklingsskede där vi i rask takt tar flera stora utvecklingssteg. Just nu slutför vi övergången till Microsoft O365 som tillsammans med Google Suite for Education utgör viktiga steg för att vara relevanta i den digitala utvecklingen.

 

IT-enheten tar kommunens värdeord Öppna, Ansvarstagande, Modiga och Energiska på allvar. Vår filosofi är att göra istället för att prata och vi lever och andas Botkyrkas slogan: Långt ifrån lagom!

 

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Rollen som End User Experience Architect är en ny och unik befattning som ska driva förändring och implementera nya lösningar. Du fokuserar på kunder med höga krav och förser dem med de lösningar de efterfrågar för att kunna arbeta effektivt, oavsett om lösningarna finns i vår nuvarande tjänstekatalog eller inte.

Du ansvarar för att analysera våra slutanvändares behov och initierar förslag på lämpliga förändringar, planerar stegen i de ITIL-processer du arbetar med och driver förändringsarbetet framåt. Du kommer även att arbeta med servicedesign och stötta vid implementationen av lösningar.

Ditt uppdrag blir transformerande och omvärldsbevakning är en viktig del i din roll. Om du har bra koll på begrepp som Digital Dexterity, Workspace Aggregators, IDaaS, Personal Cloud och Unified Workspace vill vi gärna ha med dig när vi bygger ITaaS.

Du arbetar nära vår EUE IT-tekniker och EUE BRM, som också är nyinrättade tjänster, för att se vilka ärenden som är viktiga att lösa snabbt och vilka som ska utvecklas till nya tjänster. Du rapporterar direkt till IT-chefen. 

Din profil

Vi söker dig med:

  • 5 års erfarenhet av Microsofts och Googles molnlösningar
  • Högskola eller annan eftergymnasial utbildning.
  • Erfarenhet av processorienterat ITIL-arbete inom service design och strategy.
  • Det är meriterande att arbetet med Pm3 och multisourcing.

Som person tar du gärna nya initiativ, utmanar status quo, söker nya perspektiv och tar kommandot när andra tvekar. Du anpassar dig snabbt till förändringar och hanterar oväntade situationer på ett lugnt och metodiskt sätt. Du är också väldigt tydlig: Du tar tydlig ställning i olika frågor, du tydliggör olika lösningar och sätter tydliga mål för andra.

För att lyckas i rollen behöver du kunna påverka omgivningen snarare än reagera på den. Samtidigt behöver du ha lätt för att närma dig andra för att söka input, samarbete och win/win-lösningar. 

IT-enheten sitter i Tumba centrum med 4 minuters promenad till pendeltåget och det är lätt att parkera.

Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Vi är långt ifrån lagom.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Ansvarig konsult är Stefan Bölin och nås på 076-778 15 01 eller på stefan.bolin@unikresurs.se.

Välkommen!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig konsult om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Lycka till!