IT Solution Manager - Digital Customer experience

Rekryterare
Plats
Stockholms län
Annonserat
den 16 juni 2017
Stängs
den 1 september 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Med över 120 butiker i olika format och ett växande antal butiker i stora tätorter i Norge, Sverige och Finland, är Plantagen det ledande varumärket för växter i Norden, med en årlig omsättning på över NOK 3,5 miljarder sedan 2013. Tack vare våra drygt 1000 engagerade medarbetare med en passion för växter, kan Plantagen erbjuda ett unikt utbud av växter och växtlösningar. Välkommen och dela vår passion!

 

Plantagen har påbörjat en spännande expansion och förändringsresa. I detta ingår en offensiv satsning på IT, där flera centrala system kommer att moderniseras under kommande år för att på bästa sätt stödja affären. Stödet inom det digitala mötet med kund utgör en central del i denna satsning och som IT Solution Manager - Digital Customer experience har du en nyckelroll.

Som Solution Manager kommer du att arbeta inom IT-organisationen, med mycket nära samarbete med verksamheten. Du har ett brett ansvarsområde och kommer tillsammans med verksamheten kontinuerligt arbeta med att utveckla våra processer och driva affärsutvecklingen framåt, samt definiera nya krav på systemen. Du utgör beställare av tjänster från våra IT-leverantörer och driver utvecklingsprojekten, samt att du även ansvarar för den långsiktiga förvaltningen av systemen inom ditt område.

Som lösningsansvarig för den digitala kundupplevelsen, kommer fokus ligga på processer och IT-lösningar inom Marknad och Försäljning; såsom PIM-system, e-handel och webplattform, loyalty-lösning samt framtagande av andra digitala verktyg. Du kommer också arbeta i nära samarbete med våra andra Solution Managers, samt övriga medarbetare inom IT-organisationen.

Rollen som Solution Manager rapporterar till Group IT Manager. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Din bakgrund

För att vara framgångsrik i rollen bör du ha goda processkunskaper inom området Digital Customer experience.

Du bör även ha

  • erfarenhet från tidigare implementeringsprojekt och/eller förvaltning av system inom Marknad och Försäljning,
  • erfarenhet av att arbeta med processutveckling i nära samarbete med verksamheten, och har vana av att kravställa ny funktionalitet, utforma funktionsspecar och leda acceptanstester efter leverans från IT-leverantör,
  • examen från data- och systemvetenskaplig linje eller annan relevant högskoleutbildning
  • mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.

Vi ser det som meriterande med erfarenhet från retail.

Som person är du nyfiken och villig att ta dig an nya utmaningar. Du gillar att arbeta i grupp, men tar samtidigt ansvar för att driva ditt eget arbete framåt. Du är analytisk, strukturerad och är en genomförare. Du har ha god förmåga att kommunicera i tal och skrift, är ”service-minded” och har lätt att samarbeta med olika slags användare i organisationen.

Vi erbjuder dig en omväxlande tjänst i högt tempo där du har som främsta uppgift att finna, implementera och utveckla IT-lösningar i en internationell organisation.
Plantagen är ett företag i förändring och på denna resa är du en nyckelperson!
Vi sätter IT högt på agendan och har en målsättning om att vara innovativa och ledande inom branschen!

Ansökan och upplysningar

I denna rekrytering samarbetar Plantagen med Experis. Frågor om tjänsten besvaras av Anki Snis, rekryteringskonsult på Experis, 08-508 954 53, anki.snis@se.experis.com.
Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på www.experis.se samt koppla mot tjänsten.

Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande.