Polismyndigheten

Polismyndigheten söker nu två verksamhetscontrollers till IT-avdelningen

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 20 juni 2017
Stängs
den 31 juli 2017
Ref:
C14033/2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Arbetsuppgifter

I rollen som verksamhetscontroller åt enheter inom avdelningen ingår att;

  • Tillsammans med andra ansvara för planering, uppföljning och intern styrning och kontroll
  • Ha en aktiv roll i avdelningens planeringsprocess under året, vilket ska resultera i en årlig it-/verksamhetsplan
  • Ha en aktiv roll i uppföljningsprocessen under året: månadsrapportering, tertial- och årsrapport samt löpande uppföljning
  • Utveckla nyckeltal för verksamheten

Gruppen arbetar nära och tillsammans med ekonomer, som organisatoriskt tillhör ekonomiavdelningen. Uppdraget som verksamhetscontroller på It-avdelningen förutsätter goda kunskaper även i ekonomiska och finansiella frågor. Vi har stödjande arbetssätt och växlar mellan strategiska och mer operativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har:

  • Akademisk examen inom samhällsvetenskap, ekonomi eller annan för tjänsten relevant utbildning.
  • Erfarenhet av kvalificerat arbete med verksamhets- och ekonomistyrning
  • Erfarenhet av projektledning eller motsvarande
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

MERITERANDE

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av arbete inom IT-området
  • Erfarenhet av arbete med databaser
  • Erfarenhet av arbete med Excel och/eller Qlikview
  • Erfarenhet av processorienterat/agilt arbetssätt -
  • Vana av att hålla presentationer/föredrag inför större grupper eller publik

PERSONLIGA EGENSKAPER

Arbetsuppgifterna ställer krav på förmåga att kunna samordna, strukturera och proaktivt leda arbetet framåt. Du bör ha starkt utvecklingsfokus, en helhetssyn samt kunna växla mellan verksamhetsövergripande och operativt perspektiv. En förutsättning för ett gott resultat är att kunna förankra arbetet hela vägen ut i verksamheten. För att lyckas i arbetet är det viktigt med god kommunikationsförmåga och att du är lyhörd och inkluderande. Du behöver vara en god kommunikatör och lagspelare som kan hantera många kontaktytor inom och utanför organisationen samt ha god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Vidare är det viktigt att du har en god analytisk förmåga samt är noggrann och strukturerad.  Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Beskrivning av arbetsplatsen

Vill DU bli en av oss som driver polisens IT-stöd framåt och därigenom bidrar till att effektivisera den polisiära verksamheten?

Polisens IT-avdelning levererar IT-stöd till hela polismyndigheten och dess drygt 29 500 medarbetare. It-avdelningen har drygt 750 anställda som tillsammans sköter utveckling, drift och underhåll av IT-stödet till myndighetens alla olika verksamhetsområden. Vi samverkar även i tekniska frågor med andra rättsvårdande myndigheter inom landet samt bidrar aktivt till det rättsvårdande arbetet inom EU.

Är det DIG vi letar efter?

Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden där du gör skillnad på riktigt.

Vårt fokus är att generera verksamhetsnytta – med hög utvecklingstakt och modern teknik utifrån agila principer och förhållningssätt.

Vill du veta mer? Du är välkommen att kontakta Marika Dagenbrink, tfn 010-56 37 33

Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-56 38710; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010 5677092; Karna Tillheden, Seko Polisen, tfn 010-56 16 627

Anställningen

Arbetstid: Dagtid (flextid tillämpas)

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Ansökan:

Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Emmy Angeklint, tfn 070-360 44 81

Ansök senast 31 juli! REF: C14033/2017

 

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan!