Lediga tjänster som konsult på Tietos IT-servicedesk i Östersund

3 dagar kvar

Rekryterare
Plats
Östersund
Annonserat
den 28 juni 2017
Stängs
den 31 juli 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Experis arbetar med rekrytering och konsultverksamhet inom kvalificerad kompetens, från chef- och ledningsnivå till specialistfunktioner inom framför allt Engineering, IT, Finance och Executive. Experis har årligen cirka 1 600 konsulter ute i uppdrag över hela landet. Vi finns på över 50 kontor runt om i Sverige och är en del av ManpowerGroup. Experis hjälper kunder och kandidater att möta utmaningarna med the Human Age, där kampen om talanger och kompetenser ökar stadigt. Med en tydlig differentiering arbetar Experis genom vårt Research and Sourcing Center med att attrahera efterfrågad kompetens för att möta våra kundernas ökade efterfrågan på kompetens och innovativa lösningar. Experis unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra konsulter.

 

Arbetsbeskrivning

Till vår kund Tieto, som har sitt kontor mitt i centrala Östersund, söker vi dig som vill jobba på deras IT-servicedesk med support. Du kommer arbeta med att lösa inkommande ärenden från företagets kunder som är kommuner i Sverige via mail, chatt och telefon. Detta gör du tillsammans med en mycket härligt sammansvetsat gäng, där flera av dem är Experiskonsulter, som har en mycket hög känsla för service och samarbete.

Gemensamt för alla som jobbar i servicedesken är en vilja att lära sig. Kunderna som kontaktar servicedesken arbetar i en mångfald av affärssystem, program och hårdvara, så möjligheten att utvecklas är stor. 

Uppdragets start är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt, och pågår sedan tillsvidare. För rätt person finns mycket goda möjligheter till anställning hos Tieto efter en viss tids inhyrning.

Vem är du?

Tjänsten passar dig som tidigare arbetat, och trivs, med kundservice/kundkontakter i någon form och har ett gediget intresse för IT. Erfarenhet från IT-support är naturligtvis meriterande. Är du mer erfaren än detta, kan det också vara av intresse då det finns ett visst utrymme för till exempel en person med mer teknisk kunskap eller någon med teamledarerfarenhet.

Till detta uppdrag är din personlighet viktig. Du är driven, lojal, villig att lära nytt och ta ansvar samt är positiv och en person som alltid arbetar med hög servicenivå. Du trivs även med ett personligt ledarskap, då ett stort ansvar för att jobbet blir gjort och hur du jobbar ligger på dig själv. 

Kunskap om kommuner är inte ett krav, men heller inte en nackdel.

I tillägg till detta talar och skriver du obehindrat på/i det svenska språket då kunder du kommer hjälpa förväntar sig detta, samt är bekväm att kommunicera på engelska då det är Tietos koncernspråk.

Information om vår kund, Tieto

Tietos mål är att vara kundernas förstahandsval för affärsförnyelse och det ledande mjukvaru- och tjänsteföretaget i Norden. Tieto vill omsätta möjligheterna i den datadrivna världen till värde för människor, företag och samhället i stort.

Du kan läsa mer om Tieto på www.tieto.se

Vad kan vi på Experis erbjuda dig? 

Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig: 

  • Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
  • Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
  • Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
  • Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.


Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansöka och kontaktperson

Du söker tjänsten via ansökningslänken snarast möjligt. Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan angiven ansökningstid gått ut. Så länge annonsen ligger ute är den dock inte tillsatt.  

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Backman, konsultchef på Experis och Manpower, via telefon: 063-57 66 63 eller e-post: Karin.backman@manpower.se (vi undanber oss dock ansökningar per mejl). Under vecka 28-31 går det bra att kontakta Oscar Riis på 063-57 66 79 eller oscar.riis@manpower.se pga semester.

Välkommen med din ansökan!

Följ oss gärna på sociala medier.

Facebook: Manpower Östersund
Instagram: manpowerostersund