Polismyndigheten

Polismyndigheten söker en systemförvaltare till Utvecklings- och applikationsförvaltningen

Rekryterare
Plats
Linköping, Östergötland
Annonserat
den 30 juni 2017
Stängs
den 15 augusti 2017
Ref:
C14251/2017
Anställningsform
Vikariat
Sysselsättning
Heltid

Vill du bli en av oss som driver polisens it-stöd framåt och därigenom bidrar till att effektivisera den polisiära verksamheten?

Polisens it-avdelning levererar it-stöd till hela polismyndigheten och dess drygt 28 500 medarbetare. It-avdelningen har drygt 740 anställda som tillsammans sköter utveckling, drift och underhåll av it-stödet till myndighetens alla olika verksamhetsområden. Vi samverkar även i tekniska frågor med andra rättsvårdande myndigheter inom landet samt bidrar aktivt till det rättsvårdande arbetet inom EU.

 

Är det dig vi letar efter?

Som anställd på it-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden där du gör skillnad på riktigt.

Vårt fokus är att generera verksamhetsnytta – med hög utvecklingstakt och modern teknik utifrån agila principer och förhållningssätt.

Sektionen Kansli- och stödsystem har helhetsansvar för applikationsutveckling, förvaltning, registervård, säkerställande av att gällande riktlinjer och föreskrifter avseende säkerhet följs och 3:e linjens support för sina it-lösningar.

Gruppen Ekonomi inom utveckling och applikationsförvaltning/kansli- och stödsystem jobbar med förvaltning av system relaterade till ekonomiområdet. Gruppen förvaltar följande system: Polisens affärssystem Agresso, Avtals- och upphandlingssystemet Kommers, Polisens nationella kassasystem Extenda samt Lease Manager som är ett system för hantering av hyresavtal.

Arbetsuppgifter

Som systemförvaltare jobbar du, tillsammans med övriga i gruppen, med förvaltning och utveckling av de system som gruppen ansvarar för. Arbetet innebär nära kontakter med såväl verksamhet, leverantör av systemet och övriga grupperingar inom IT-avdelningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att du:

  • arbetar med support och utbildning till användare
  • planerar, utvecklar och genomför förändringsaktiviteter
  • deltar i projektarbete
  • ser och utvecklar möjligheter i användningen av systemen
  • analyserar och bedömer konsekvenser av önskade förändringar

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • högskoleutbildning med IT/förvaltningsinriktning eller motsvarande kunskaper

Meriterande

Det är meriterande om du har:

  • erfarenhet av systemförvaltning
  • erfarenhet av kassa-system
  • erfarenhet av Agresso eller annat affärssystem
  • erfarenhet av projektarbete
  • förståelse för och kunskap om databaser och SQL
  • arbetat i en större statlig organisation

Personliga egenskaper

Du vill gärna jobba nära verksamheten för att verkligen förstå deras behov och kunna skapa lösningar som är smarta. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är förändringsbenägen och öppen att ta dig an uppgifter utanför rollen, att du självständigt och med eget ansvar kan driva de uppgifter du har samtidigt som du kan jobba som en i gruppen. Du har en god samarbetsförmåga, är proaktiv och serviceinriktad. Hos oss är det självklart att man är engagerad, effektiv och tillgänglig i sitt förhållningssätt till verksamheten samt kollegor, chefer och andra medarbetare.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Mer om anställningen

Anställningen är ett vikariat då personen som har tjänsten är föräldraledig. Flextid tillämpas. Arbetsplatsen är belägen i Linköping. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Kristina Laurin, gruppchef, tfn  010-56 35 220/0705-695860. Besök gärna Polisens webbplats www.polisen.se.

Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-567 70 92; Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 0732-490 422. 

Ansökan

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med hr-support@polisen.se och uppge annonsens referensnummer.