Uppdragsledare

Rekryterare
Plats
Solna (Stad), Stockholm
Annonserat
den 5 juli 2017
Stängs
den 19 juli 2017
Ref:
13444-131 224846-17
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Skatteverkets IT-avdelning är en av Sveriges största, med en stor och komplex IT-miljö. IT-avdelningen ansvarar för utveckling, drift, förvaltning och underhåll av Skatteverkets IT-system. IT-avdelningen erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter och en chans att utvecklas mot ett stort antal roller inom en bred och varierad IT-miljö. IT-avdelningen siktar högt och når goda resultat, alltid utifrån Skatteverkets värdeord: offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Vi erbjuder nu en spännande möjlighet att vara med och driva arbetet inom fokusområdena test och kvalitet. Organisatoriskt tillhör du IT-avdelningen och sektionen Applikation Solna 1, som ansvarar för stöd och styrning av arbetssätt, metoder och verktyg på Skatteverket.

Dina arbetsuppgifter som uppdragsledare inom testprocess och metod på IT-avdelningen innebär att du förvaltar och vidareutvecklar Skatteverkets testprocess i samråd med andra intressenter på IT-avdelningen. Du tillhandahåller metodstöd till övriga organisationen gällande test och deltar aktivt i samverkan med övriga discipliner. Du arbetar med omvärldsanalys och erfarenhetsutbyte med andra företag och organisationer. I rollen ingår också att sprida, ta emot och presentera information både internt och externt inom området test på Skatteverkets fem övriga orter.

IT-avdelningen tillhör organisatoriskt huvudkontoret och levererar tjänster till Skatteverket. IT-avdelningen finns på sex orter i landet och består av ca 850 medarbetare.

Vill du läsa mer om IT-avdelningen?

Vi erbjuder dig en arbetsplats

  • med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
  • som är till nytta för medborgare och företag
  • med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
  • som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
  • med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

  • har en akademisk utbildning inom IT alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet inom IT
  • brinner för test och kvalitet och har mycket goda kunskaper inom testprocess och testmetod i en agil värld
  • har erfarenhet av scrum, kanban eller annat agilt arbetssätt
  • har minst tre års erfarenhet i någon form av ledande roll
  • har ISTQB-certifiering Foundation Level eller högre
  • har förmåga att leda och driva aktiviteter och grupper självständigt
  • har ett kommunikativt och diplomatiskt förhållningssätt samt analytisk förmåga.
  • har mycket goda kunskaper i svenska språket

Det är meriterande om du har förståelse för och erfarenhet av kontinuerlig integration i en agil miljö och verktygen Jenkins/JIRA. Det är också meriterande om du har erfarenhet av testautomatisering, säkerhetstester och prestandatester.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tills vidare. Vi tillämpar provanställning.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

 

Kontaktpersoner

Kim Nilsson

sektionschef

010-574 58 80

 

Ellinor Söderholm

HR-konsult

010-572 39 34

ellinor.soderholm@skatteverket.se

Sonja Öhrbecker

facklig kontaktperson Saco

010-574 88 46

 

Jan-Erik Åberg

facklig kontaktperson ST

010-574 89 75