Supporttekniker till Rederi Ab Eckerö

3 dagar kvar

Rekryterare
Plats
Uppsala län, Stockholms län, Västmanlands län, Gävleborgs län, Uppsala, Stockholm, Västerås, Enköpin
Annonserat
den 25 juni 2017
Stängs
den 24 juli 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Eckerökoncernen består av fem affärsområden med verksamhet inom sjöfart och turism. Koncernen bedriver passagerar- och bilfärjetrafik på Ålands hav med M/S Eckerö och på Finska viken med M/S Finlandia, kryssningstrafik mellan Stockholm och Mariehamn med M/S Birka samt frakttrafik mellan Östersjön och kontinenten. Totalt ingår fem fartyg i flottan. Koncernen bedriver även busstrafik på Åland. Eckerökoncernen har idag ca 1200 anställda och årsomsättningen uppgår till ca 240 miljoner euro.

Arbetsbeskrivning

I din arbetsroll kommer du agera som Supporttekniker för våra verksamheter i Sverige. Du är också aktiv och drivande när det gäller främst implementeringen av Office 365 i koncernen. Du utgår från och arbetar främst i Stockholm men arbetet innebär även regelbundna besök på koncernens övriga kontor i Sverige, Åland, Finland och Tallinn. Även koncernens fartyg kommer att bli välbekanta domäner. Tjänsten är en del av IT- och systemavdelningen och du rapporterar till Supportchef.

Vem är du

Rederi AB Eckerö söker dig med god pedagogisk förmåga samt erfarenhet av att arbeta i projekt inom IT. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att implementera nya systemstöd. För att trivas och passa i rollen som supporttekniker är dina mest framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående, nyfiken, positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och du har en stor social kompetens.

Dina ansökan och kontaktperson

Låter detta intressant så tveka inte att skicka din ansökan samt CV till rekrytering@rederiabeckero.ax.

Vi ser gärna att du ansöker så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vi räknar med att när hösten kommer så är vi ytterligare än ny medarbetare i vår gemenskap.

Frågor kring tjänsten besvaras av Supportchef Christian Jansson på telefon +358 18 28030, e-post christian.jansson@rederiabeckero.ax