Junior IT-Supporttekniker till Helsingborgs Hamn

Plats
Skåne län, Helsingborg
Annonserat
den 3 juli 2017
Stängs
den 14 augusti 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

I Helsingborgs Hamn AB, som ägs av Helsingborgs stad, arbetar cirka 210 personer. Här finns allt från ekonomer, tekniker, stuveripersonal, säljare, servicepersonal till IT-experter. Välkommen till Sveriges bästa och trevligaste hamn.

 

Om företaget:

Du kan vara säker. Idag har du använt eller ätit någonting som har passerat Helsingborgs Hamn. En av Sveriges största färjehamnar, en containerspecialist och en av norra Europas ledande hamnar. Helsingborgs Hamn erbjuder rederier, transportörer och speditörer en attraktiv infrastruktur med effektiva tåg-, väg- och sjöförbindelser. Att vara expert på containerhantering innebär att ha viljan, kunnandet och erfarenheten att ta hand om allt från bananer till stål. Det är människorna i hamnen, lagarbetet, som har bidragit till vår framgång. Helsingborgs Hamn har moderna truckar och enorma containerkranar, men utan vår kompetenta personal kan vi inte utföra ett bra arbete.

Mer om tjänsten

Helsingborgs Hamn har en modern Microsoftmiljö och ambitionen att ständigt utveckla vår IT-miljö för att stödja verksamheten.

Du är IT-avdelningens ansikte utåt och kommer att ingå i ett team av totalt sex personer.
Som junior IT-Supporttekniker ansvarar du för inkommande samtal och mail gällande olika supportärenden. Du löser ärenden självständigt eller tar dem vidare till berörd avdelning eller person. Dina arbetsuppgifter är i huvudsak klienthantering, skrivarhantering, mobiltelefoni samt uppdatering av dokumentation och instruktioner.

Beredskap ingår i tjänsten.

Din profil

Vi ser att du minst har en gymnasial IT-utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet. Du har ett stort intresse för datorer och teknik samt har erfarenhet av Microsoft Windows OS, Active Directory och fjärrstyrning av datorer. Du har grundläggande kunskap om olika klientlösningar - bärbara, tunna klienter och stationära PC.

Som person är du en problemlösare och strävar alltid efter att ge bästa möjliga service. Du är ansvarsfull, kommunikativ och har starkt användarfokus.

Det är meriterande med erfarenhet av Citrix, VmWare, Office 365 och Server 2012.

Vi erbjuder goda möjligheter till personlig och professionell utveckling.

Kontaktperson

​I denna rekrytering arbetar vi med Experis IT och rekryteringskonsulterna Igor Micanovic och Sophie Dalebjer som nås på igor.micanovic@se.experis.com alt. 040 665 61 44 eller sophie.dalebjer@se.experis.com alt. 040 660 63 33. Urval sker löpande.

Ser fram emot att träffa dig för en personlig intervju!