CGI

IT Service Desk POL, Stockholm

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 11 juli 2017
Stängs
den 4 augusti 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Vi söker en expert inom Lön för vår support till produkten POL.

POL befinner sig just nu i ett förändringläge där vi kommer att gå mot ett mer agilt arbetssätt och ingå i en större gemensam IT Leverans. För att höja vår kompetensnivå ytterligare inom vår leverans söker vi en expert som kan både Lön, Försäkring och systemet POL.

Vi söker dig som tidigare har jobbat som Löneadminstratör / Systemförvaltare / Systemadministratör. Du drivs av att få dela med dig av dina expertkunskaper inom vår support och internt inom POL.

Du behöver ha ett stort fokus på att leverera kvalitet till våra kunder.

Våra kunder finns inom olika bransch segment som Bank, Industri, Retail m.m.

Att ingå i leveransen i POL kommer att ge dig möjligheten att få delta i en förändringsresa där vi kommer att jobba agilt och tillsammans med andra produkter inom vår organisation inom CGI. Du kommer att få en möjlighet att bygga på din erfarenhet inom olika områden utöver dina expertkunskaper som beskrivits ovan. Söker du en möjlighet till att utveckla dig mer inom Lön kommer du ges en mycket god möjlighet till det.Du kommer att ingår i vår supportorganisation där du:
- Har kontakt med alla våra kunder i flertalet olika branscher.
- Dina arbetsuppgifter styrs av när i lönecykeln vi är, vilka ev förändringar som genomförts i vår produktionsmiljö och vilka avtal som gäller för våra kunder.
- Vi arbetar med ITIL processerna Incident, Problem och Change enligt best practice. Där vi just nu genomför en justering i samband med att vi kommer att ingå i en större IT leverans.
- Du kommer att få ett primärt dedikerat ansvarsområde inom supporten där du blir rapporteringsansvarig till support manager. Rapporteringen kan ske per månad eller veckobasis. Området bestäms baserat på din och teamets kompetens och bakgrund. Där hänsyn tas till hela teamet
- Du kommer även att få ett eller två områden där du är backup för dina kollegor i vår leverans. Även här bestäms områden baserat på dig som individ i relation till resterande team.
- I samband med våra releaser genomförs test inom POL. Här deltar även vår support organisation i vissa delar. Har du jobbat med test innan är det en stor fördel.
- I supporten är vi ett team där alla jobbar tillsammans och tar ett gemensamt ansvar för vår leverans.
- Vi jobbar för att skapa en trivsel för alla genom att lära av varandra och hjälpa varandra.Grundläggande krav för rollen är
- God kunskap om lön och processer kopplat till lön.
- Dina meriter behöver vara både teoretiska och praktiska för att lyckas.
- Jobbat i rollen som löneadministratör, systemförvaltare och/eller systemadministratör inom lön.
- Vi ser gärna att du har en utbildning inom lön från tex Iterum.
- Kunna både svenska och engelska i tal och skrift.

Extra meriterande är kunskap är
- Kunskap om systemet POL. I helhet och dess moduler.
- Både teoretisk och praktisk kunskap inom försäkring. Gärna i kombination med vår FS-Modul för systemet POL.

Personliga egenskaper
- Tycka om att jobba med människor i olika situationer.
- Vara både service inriktad och lösningsorienterad.
- Kunna hantera saker snabbt vid incidenthantering.
- Vara kvalitetsmedveten
- Du behöver kunna leverera både tillsammans med support teamet och individuellt.

Kontaktperson(er) och kontaktuppgifter:
Marie Ek
marie.ek@cgi.com
08- 775 05 08Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna - som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.
  • Customer Service & Support
  • English
  • Incident Management
  • Solution Analysis
  • Swedish