Förvaltnin­gsledare som drivs av förändrin­gsarbete

Plats
Stockholm
Annonserat
den 10 augusti 2017
Stängs
den 31 augusti 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Svenska kraftnät har ansvar för den svenska elförsörjningen. Förvaltning av våra anläggningar är en av våra kärnverksamheter och denna verksamhet är i hög grad beroende av ett anpassat IT-stöd. Därför söker vi på Svenska kraftnät en förvaltningsledare som ska ansvara för att koordinera och bevaka verksamhetsförändringar för att tillsammans med verksamhetsspecialister, identifiera och beskriva hur IT-stödet behöver förbättras.

I nära samarbete med objektsägaren och förvaltningsledaren för IT-verksamheten kommer du att initiera, planera, budgetera och följa upp förvaltningsarbetet i syftet att förbättra verksamhetens IT-stöd. Vidare ser du till att IT-stödet uppfyller verksamhetens behov genom kravställning, utbildning och testning. Du arbetar till viss del även med projektledning.

Du kommer att ingå i enheten Förvaltningsutveckling som består av 16 engagerade medarbetare. Enheten ansvarar för att samordna verksamhetsutveckling inom avdelningen Anläggningsförvaltning. I arbetsuppgifterna ingår även att utveckla strategisk förvaltning med tillhörande processer tillsammans med medarbetare på avdelningen.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg och är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi erbjuder
Hos oss finns stora utvecklingsmöjligheter. Svenska kraftnät är en uppskattad arbetsgivare som erbjuder många förmåner inom friskvård som t.ex. gymkort, friskvårdsbidrag och massage. Vi har flexibla arbetstider som ger möjlighet till balans mellan arbete och fritid.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som tidigare har arbetat med verksamhetsbehov av IT-stöd. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av IT-stöd inom just en anläggnings livscykel.

Tidigare erfarenhet av förvaltningsledning eller projektledning är meriterande. Vi ser gärna att du har goda kunskaper om förvaltningsmodeller samt är van vid att ha ett ekonomiskt ansvar och att arbeta mot en budget. Vidare ser vi positivt på om du har erfarenhet av pm3 och är certifierad men det är inget krav.

Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som drivs av förändring och är initiativtagande som person. I din samordnande roll behöver du kunna skapa engagemang och delaktighet hos din omgivning. Du arbetar mot mål och drivs av att se resultat av ditt arbete samtidigt som du alltid har verksamhetens bästa i åtanke när du prioriterar, planerar och agerar.

I denna tjänst kommer du att ha många kontaktytor inom organisationen och är därför en relationsorienterad person som är lyhörd och smidig i samarbete med andra.

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället är våra tjänster säkerhetsklassade och svenskt medborgarskap ett krav.

Vill du veta mer, kontakta gärna enhetschefen Erica Niemi, tel. 010-475 86 23, eller HR-specialist Josefine Elinder, tel. 010-475 86 38. Fackliga representanter är Maria Bergqvist, SACO, tel. 010-475 82 90 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se

Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt dock senast senast den 31 augusti.