Samordnande IT-tekniker till vår servicedesk

Rekryterare
Plats
Sundbyberg, Stockholm
Annonserat
den 23 augusti 2017
Stängs
den 15 september 2017
Kategori
Ledning, Nätverk
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av servicedeskarbete och som kan ta en samordnande roll för vår IT-servicedesk.

Att jobba för Rädda Barnen är att göra skillnad

Som medarbetare på Rädda Barnen vet du att ditt arbete bidrar till att göra världen till en bättre plats för barn och du är omgiven av engagerade kollegor som delar gemensamma värderingar. Hos oss har du förmånen att både utvecklas och utmanas, här kan du påverka din egen karriär och erbjuds möjligheter till kompetensutveckling. Vår verksamhet finns både lokalt och globalt och för dig som är intresserad finns goda möjligheter till internationellt samarbete och utbyte.

Om uppdraget

I arbetsuppgifterna ingår att agera i servicedesk linje 1-3, agera incident samt problem manager samt att säkerställa att servicedeskärenden fördelas och åtgärdas i enhet med våra interna SLA: er. Som samordnande coachar du dina kollegor, följer upp ärendestatus och säkerställer att arbetet flyter på och att vi ger våra kollegor i organisationen ett högkvalitativt stöd. Förutom anställda stödjer vi även ca 1000 av våra aktiva medlemmar med en Office 365 lösning. 

Du kommer att svara för klientplattformen med operativ, applikationer, tillbehör och virusskydd. 

IT sektionen består av dig + 2 kollegor i servicedesk, 2 utvecklare/tekniska förvaltare, 1 systemtekniker samt IT-chef. Du blir bryggan mellan servicedesk och systemdrift och det är meriterande om du kan ta eget- eller delat driftsansvar för delar av serverplattformen som vi driftar själva. 

Resor inom Sverige kan förekomma, dels till vårt Malmö kontor där vi kommer att ha en servicedesktekniker placerad men även till andra regionala kontor runt om i landet. 

Vem söker vi?

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du som söker har följande kvalifikationer:

  • Flytande i svenska och engelska i tal och skrift då vi har ca 30 engelskspråkiga kollegor att stödja i organisationen
  • Social och coachande person som har lätt att samarbeta
  • Minst 3 års erfarenhet av servicedeskarbete och av Klientplattform
  • AD administration/GPO administration
  • Office 365 administration
  • Windows 10 Klientplattform 
  • Windows Server 2012
  • Managering av virusskydd
  • Grundläggande kunskap om nätverk och kommunikationsutrustning

Meriterande är:

  • Relevant högskoleutbildning
  • Klientmanagering (SCCM eller likvärdig produkt), applikationspaketering, distribution och inventering. 
  • WM Ware
  • Erfarenhet av VDI eller liknande lösningar
  • Alternativa plattformar till Windows
  • Högre kunskap om nätverk och kommunikationsutrustning 
  • Cloudbaserade driftslösningar

Alla medarbetare i Rädda barnen förväntas självklart efterleva organisationens värderingar. Personliga egenskaper som vi ser viktiga för att lyckas i rollen är att du är en social och coachande person som har lätt att samarbeta.

Ansökan

Rollen är en tillsvidaretjänst, 100 %, med 6 månaders provanställning vid vårt kontor i Sundbyberg. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan så snart som möjligt och senast 15 september 2017. Har du frågor kring tjänsten kontakta gärna rekryterande chef Lena Lindblad, lena.lindblad@rb.se. Svar på frågor kan pga av semestertider endast ges via mail med viss fördröjning i svarstid.

Då vi är noga med att vara en säker arbetsplats för barn ber vi om utdrag ur belastningsregistret i samband med anställning.


Om Rädda Barnen

Rädda Barnen kämpar för barns rättigheter. Vi väcker opinion och stöder barn i utsatta situationer – i Sverige och i världen. Vi ser en värld som tillgodoser varje barns rätt till liv och utveckling, trygghet och skydd och rätt till delaktighet. Vårt uppdrag är att verka för och inspirera till genomgripande förbättringar i hur barn behandlas och att uppnå omedelbara och bestående förändringar i deras liv. Rädda Barnen är en folkrörelse som stöds av närmare 179 000 medlemmar och givare. Vi är ca 350 anställda i Sverige varav ett 100-tal tjänster finns på regionala kontor runtom i landet, och ett 30-tal tjänster är internationellt placerade. Rädda Barnen är en av 29 medlemsorganisationer inom Internationella Rädda Barnen och tillsammans är vi närmare 24 000 medarbetare verksamma i mer än 120 länder.

Fackliga representanter är, för Unionen Matti Pohjola, matti.pohjola@rb.se och för Akademikerföreningen Aesa Pighini, aesa.pighini@rb.se