Ansvarig för it-tjänstekatalog och servicenivåer

Rekryterare
Plats
Sundsvall, Västernorrland
Annonserat
den 28 augusti 2017
Stängs
den 17 september 2017
Ref:
47/17
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Arbetsplatsbeskrivning

Bolagsverket skapar goda förutsättningar för näringslivet och vill ge företagsamma människor möjlighet att förverkliga sina drömmar. Det ska gå snabbt, bli rätt och vara enkelt att starta och driva företag. Vi möter utvecklingen i samhället med moderna tjänster och vår värdegrund är kompetens, engagemang och kundnytta.

Vi finns i Sundsvall och är drygt 550 anställda. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en god arbetsmiljö som kännetecknas av respekt för allas lika värde.

Vi erbjuder ett arbete i en dynamisk miljö med utmanande arbetsuppgifter, ansvar och tid att leva. Jobba hos oss!

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill arbeta med våra it-tjänsteprocesser: it-tjänstekatalog (Service Catalogue Management) och Servicenivåer (Service Level Management). Du ansvarar för it-tjänstekatalogen och dess beståndsdelar som bl. a dess funktionalitet, it-komponenter, beroenden etc. I ansvaret ingår också att driva it-tjänstekatalogen och servicenivåernas fortsatta utveckling i lämpliga steg, omfattning och riktning och att se till att processerna efterlevs, fungerar effektivt och bidrar till avsedd nytta.
Du kommer att vara en central och viktig kugge i dialogen mellan beställande verksamhet och it-verksamheten genom att koordinera och leda arbeten för att göra it-tjänstekatalogen till ett bra verktyg, att it-tjänster dokumenteras samt se till att servicenivåerna beskrivs och överenskoms på ett sätt som är till nytta för båda parter. I ansvaret ingår också att driva it-tjänstekalogen och servicenivåernas fortsatta utveckling i lämpliga steg, omfattning och riktning.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har god kännedom om it-tjänsteprocesser (ITIL) och har erfarenhet av att arbeta operativt, och gärna även strategiskt med dessa processer. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med it-tjänstekatalog och servicenivåer.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du har helhetssyn, är engagerad och har eget driv samt att du är strukturerad. Du är kommunikativ och smidig i relationer och duktig på att dokumentera och uttrycka dig i tal och skrift. Du kommer att arbeta i en arbetsgrupp med andra processansvariga där vi gemensamt utvecklar och operativt arbetar med våra it-tjänster och it-processer.

Ansökan

Ansök senast: 2017-09-17

Referensnummer: 47/17

Kontakt

Jan Rikner Enhetschef projektkontoret
060-18 44 99
070-635 95 20

Facklig företrädare

Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST
0771-670 670

Övrigt

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.