InfoMentor söker System- och supportspecialist

Rekryterare
Plats
Kristianstad
Annonserat
den 14 september 2017
Stängs
den 21 oktober 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

På InfoMentor tycker vi att det är självklarhet att alla elever ska nå målen! Det har vi gjort sedan starten 1999 och idag används vår lösning av används av mer än en miljon lärare, rektorer, elever och vårdnadshavare i Sverige, Storbritannien, Schweiz, Tyskland och på Island som delar vår uppfattning. Vi levererar en lärplattform som förenklar skolvardagen genom att samla planering, bedömning, analys och kontakten med hemmet i ett verktyg. Den ger lärarna förutsättningar för att kunna fokusera på varje enskild elevs utveckling och mer tid till undervisning. Vi har vårt kontor i ljusa, trevliga lokaler centralt placerat bakom järnvägsstationen i Kristianstad. Läs mer på www.infomentor.se


System- och supportspecialist till InfoMentor

Vill du arbeta med kundsupport och användarstöd i ett internationellt företag? Är du serviceinriktad och gillar problemlösning? Vill du vara med på vår resa för att ”Alla elever ska nå målen?” Då kan InfoMentor vara platsen där du fortsätter din karriär!


Arbetsuppgifter                         

Som System- och supportspecialist på InfoMentor arbetar du i nära samarbete med övriga medarbetare på supportavdelningen för att hjälpa våra användare på skolor, förskolor och gymnasium runt om i Sverige.

Uppgifterna består i huvudsak av följande:

  • telefon- och mejlsupport till användare (användarstöd samt felavhjälpning i systemet)
  • administration av systemet (koppla på moduler, tjänster etc.)
  • test av nya funktioner och versioner av systemet
  • ge input till utvecklingsavdelning utifrån kunders önskemål


Vem är du?

Du har ett par års erfarenhet från att ha jobbat i service desk, front line support eller i liknande roller. Du har mycket goda datakunskaper och ett genuint intresse för att lära dig nya system.
Som person är du nyfiken och kommunikativ, har lätt för att sätta dig in i olika användarbehov och har förmågan att på ett pedagogiskt sätt guida våra användare i systemet. Du kan arbeta med att felsöka och analysera samtidigt som du håller en hög servicenivå gentemot våra kunder. Det är också viktigt att du trivs med att arbeta såväl i ett team som självständigt.
Då vi är en internationell organisation är goda kunskaper i engelska en förutsättning eftersom du dagligen har kontakt med våra kollegor i England och på Island.

Har du dessutom kunskap eller erfarenhet av skolans uppdrag är det meriterande.


Vad erbjuder vi?

Vi befinner oss i ett expansivt skede med en stark tilltro på framtiden. Du kommer till ett härligt gäng med stort engagemang och högt i tak! Verksamheten präglas av korta och snabba beslutsprocesser där du har möjlighet att vara med och påverka.
Det kommer i förlängningen att finnas möjlighet att gå in i olika typer av projekt/fokusområden inom företaget.


Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar InfoMentor med Experis. Tjänsten söker du via ansökningslänken nedan. Var noga med att bifoga ditt CV samt ett riktat ansökningsbrev där du lyfter fram varför du är den vi söker. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast den 6 oktober.

För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Experis, Linda Svensson på telefon 044-20 38 71 eller Catharina Platoff, 044- 20 38 68.

Välkommen med din ansökan!