Erfaren Service Desk Manager rekryteras till ManpowerGroup Solutions

Rekryterare
Plats
Linköping
Annonserat
den 21 september 2017
Stängs
den 16 oktober 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

ManpowerGroup Solutions är ett bolag inom koncernen ManpowerGroup. ManpowerGroup Solutions driver och ansvarar för funktionslösningar hos ett stort antal kunder i Sverige inom främst IT-support och Service Desk.


Vi söker nu en erfaren och driven Service Desk Manager med placering i Linköping.

Vad kan vi erbjuda dig?

Arbetet som Service Desk Manager innebär ansvar för arbetet mot vår kund. Det är en position med höga krav och goda utvecklingsmöjligheter. Arbetet är varierande där fokus ligger på personalansvar och ledarskap baserat på mjuka värden samt resultat och utfall av avtalade servicegrader och att kundnöjdhet uppnås.

Arbetsbeskrivning

Som Service Desk Manager har du ansvar för medarbetarna och leveransen. Du kommer att säkerställa ett professionellt och effektivt bemötande samt hantering av samtliga inkommande ärenden och förfrågningar. Du kommer att leda, stödja och coacha medarbetarna på Service Desk i det dagliga arbetet och se till att servicegrader uppnås och att dina medarbetare trivs och har rätt förutsättningar för att göra ett bra arbete. Du kommer att ansvara för att ta fram rapporter både internt och till kund, initiera, genomföra och dokumentera förbättringar vid behov samt ha resultat- och personalansvar. Ansvarsområdet innefattar nära samverkan med kund.

Din profil

Vi sätter storvikt vid att lämplig kandidat för rollen står för ett ledarskap baserat på mjuka värden med coachande stil. Du har god analytisk förmåga och tidigare erfarenhet av chefs- eller teamledarroller. Flerårig erfarenhet från Service Desk, leverans och kundansvar är ett krav. Du behöver vara bekväm i hantering av SLA:er och rapporter samt kunna dra slutsatser om hur arbetet kan förbättras och genomföras.

Du har sinne för siffror och tycker om att ha ordning och reda administrativt. Du har ett öppet sinne, är förändringsbenägen och van att lyssna och ta in andras åsikter. Du är tydlig i din kommunikation, både muntligt och skriftligt och du har en mjuk, prestigelös ledarstil. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Kontaktperson

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke på Experis, 070-377 54 27 alternativt marie.gutke@se.experis.se. Vi bearbetar ansökningar löpande och ser gärna att du anmäler ditt intresse snarast.

Välkommen med din ansökan!