Polismyndigheten

Supporttekniker till It-avdelningen, IT-kundservice

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 25 september 2017
Stängs
den 9 oktober 2017
Ref:
A430.038/2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vill DU bli en av oss som driver polisens it-stöd framåt och därigenom bidrar till att effektivisera den polisiära verksamheten? Polisens It-avdelning levererar it-stöd till hela polismyndigheten och dess drygt 29 500 medarbetare.

Beskrivning av arbetsplatsen

It-avdelningen har drygt 750 anställda som tillsammans sköter utveckling, drift och underhåll av it-stödet till myndighetens alla olika verksamhetsområden. Vi samverkar även i tekniska frågor med andra rättsvårdande myndigheter inom landet samt bidrar aktivt till det rättsvårdande arbetet inom EU.

Är det DIG vi letar efter?

Som anställd på It-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden där du gör skillnad på riktigt.
Vårt fokus är att generera verksamhetsnytta – med hög utvecklingstakt och modern teknik utifrån agila principer och förhållningssätt.

Enheten IT-kundservice är en enhet under IT-avdelningen. De ansvarar för all IT-relaterad kundsupport inom myndigheten. Servicedesk uppgift är att stödja Polisen gällande behörighetshantering, beställningar och problem relaterade till data, radio, telefoni, lås och larm, datorer och mobiltelefoner.

Arbetsuppgifter

Din huvudsakliga arbetsuppgift är att ge it-support i första linjen. Som supporttekniker på servicedesk tar du emot felanmälan via telefon, bedömer om det är något som du kan lösa direkt eller om ärendet ska vidarebefordras till annan teknikgrupp eller produktgrupp.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Gymnasial utbildning med inriktning på IT eller likvärdig utbildning.
  • Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin, detta under de senaste fem åren.
  • Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation.
  • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.


Meriterande

Det är meriterande om du har följande:

  • Erfarenhet av ärendehanteringssystem ARS.
  • Erfarenhet av remotehanteringsverktyg.
  • Erfarenhet av telefon som arbetsverktyg.
  • Erfarenhet inom Polisens servicedesk eller liknande arbetsuppgifter på annan större arbetsplats eller myndighet.
  • Goda kunskaper i MS Office.
  • Du har goda kunskaper i Windows.
  • Kunskap om ITIL – IT Infrastructure Library.


Personliga Egenskaper

Du har ett stort intresse av datorer, teknik och håller dig ständigt uppdaterad inom området. Som person är du noggrann, kommunikativ och flexibel och du är mycket bra på att hantera kundrelationer. Du ser möjligheter och är bra på att förklara på ett pedagogiskt sätt, och har en fallenhet för problemlösning. Du har god samarbetsförmåga, är ansvarskännande, tar egna initiativ och har gott omdöme. Att ge god service är en självklarhet för dig.
Du har en förståelse för medarbetarskap, vilket för oss innebär att du tar ansvar för egenadministrationen och din egen utveckling.
Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Vill du veta mer? Välkommen att kontakta chef Ewa Bårman, telefon 010-56 37410 eller Birgitta Åhnberg, telefon 010-56 41497. Besök gärna Polisens webbplats www.polisen.se

Facklig företrädare

Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-567 70 92;  Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 0732-490 422.

Övrig information

Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Arbetsplatsen ligger på Kungsholmen i Stockholm. Arbetet periodplaneras och kan även innefatta skiftarbete. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 2017-10-09. Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format.
Din ansökan skickas via e-post till registrator.kansli@polisen.se. Skriv diarienumret A430.038/2017 i ärenderaden. Ditt för- och efternamn ska vara angivet i mailet, det räcker inte med att uppgifterna finns i bilagorna.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med HR-konsult.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!