Koordinator IT Service Support till anrika Villeroy & Boch Gustavsberg

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 25 september 2017
Stängs
den 6 november 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Villeroy & Boch Gustavsberg AB är en av Skandinaviens ledande producenter av badrumsprodukter. I koncernen ingår varumärkena Gustavsberg, Vattete och Villeroy & Boch, som har fokus på alla produkter inom badrummet, t ex WC, tvättställ, blandare, badrumsmöbler och badkar. Gustavsbergsgruppen har idag ca 400 medarbetare och omsätter ca 1 miljard SEK. Företaget är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen Villeroy & Boch AG och tillhör därmed en av Europas största producenter av badrumsinredningar. För mer information om företaget se: www.gustavsberg.com.

 

Vi söker nu dig som vill vara en del av vårt IT team i Gustavsberg. Du kommer att ha en betydande roll som koordinator inom IT Service. Du har bred erfarenhet av IT Support & Delivery och tar ansvar för att vår IT Support fungerar som den ska och har koll på att vi har de verktyg som behövs för att vår verksamhet fungerar. Hos oss får du stor ansvarsfrihet och får vara med och påverka hur vi ska bli effektivare i vårt arbete. Vi arbetar agilt och i en modern teknisk miljö där vi satsar på storskaliga och automatiserade lösningar.

Dina arbetsuppgifter

Fokus ligger på IT Service Delivery & Support, en kombinerad roll med operativt ansvar för IT Support genom 1st/2nd line, IT Delivery genom analys, planering och förbättringsarbete samt koordinering av kraven mot interna och externa leverantörer Du levererar support till användare på både fabrik och kontor. Fabriken Ekobacken i Gustavsberg har en egen Microserverhall - ett brandsäkert datacenter som sköter hela Norden med serverinfrastruktur på plats i Vårgårda och Gustavsberg. Du kommer även att koordinera Infrastrukturprojekt inom Norden. Arbetsplatsen är vackert belägen 20 km från Stockholm med goda kollektiva kommunikationer.

Vi erbjuder dig en härlig kultur med ett öppet och ärligt arbetsklimat som präglas av ett engagemang och med möjlighet att påverka. Ett företag som lägger stor vikt på medarbetaren där vi satsar på kompetensutveckling och trevliga aktiviteter både på och utanför arbetstid. Vi är ett globalt företag men verkar lokalt i Gustavsberg både utifrån kultur och vårt arbetssätt och IT är en slimmad organisation som fungerar som en Service supportorganisation. För rätt person finns möjlighet till såväl professionell som personlig utveckling

För att lyckas tror vi att du har:

  • Högskoleutbildning alt annan motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Minst 3 år erfarenhet som IT service support
  • Minst 1 års erfarenhet som koordinator
  • Projektledarerfarenhet på basnivå
  • Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Tyska samt andra nordiska språk är meriterande

Baskunskap i nätverksteknologi samt erfarenhet med användarsupport för komplexa kommunikationssystem är meriterande. Likaså om du har teknisk bakgrund från MS Active directory services, online AD. Har du aktivt jobbat i ITIL struktur med rätt processmetoder är det ett plus. Vi ser gärna att du har tekniska kunskaper från förvaltning av Sharepoint Office365 Site Management.

Som person tror vi att du analytisk och resultatorienterad. Du är tydlig i din kommunikation samtidigt som du gärna delar med dig av din erfarenhet och kunskap.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Villeroy & Boch med Experis IT. Frågor om tjänsten besvaras av Pia Holmberg, rekryteringskonsult på Experis Engineering, 08-508 954 04, pia.holmberg@se.experis.com. Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på www.experis.se och koppla mot tjänsten.

Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.