Östersunds kommun rekryterar Näringslivsutvecklare

2 dagar kvar

Plats
Jämtlands län, Östersund
Annonserat
den 29 september 2017
Stängs
den 22 oktober 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Östersund är upplevelsemetropolen i hjärtat av naturen, med fjäll runt knuten och evenemang i världsklass. Här varvas aktivt friluftsliv med utvecklande arbetsliv, det är nära till jobb, vänner och skola. Östersund är också den expansiva universitetsstaden, där forskning och näringsliv utvecklas tillsammans, samtidigt som nya stadsdelar uppstår och utbuden breddas. Östersund är spännande nu och du är välkommen att växa med oss! Kommunledningsförvaltningen är en av åtta förvaltningar i Östersunds kommun. Förvaltningen arbetar på uppdrag av kommunstyrelsen med övergripande strategiska frågor och har helhetssyn på kommunens samlade verksamhet. Förvaltningen har 110 anställda som är fördelade på 6 avdelningar: Tillväxt, Kansli, Kommunikation, Styrning, Lärande och arbetsmarknad samt HR. Tjänsten som affärsutvecklare tillhör avdelningen Tillväxt och är placerad på Näringslivskontoret. Läs gärna mer på ostersund.se.

 

Arbetsuppgifter

I din roll som näringslivsutvecklare kommer du att vara underställd tillväxtchefen som i sin tur är direkt underställd kommundirektören. I dina arbetsuppgifter ingår att utveckla och marknadsföra siter och koncept för företagsetableringar, i första hand energiintensiva verksamheter som t ex datacenters. I ditt uppdrag kommer du även arbeta med att skapa ett ”ekosystem” av leverantörer till datacenterbranschen samt bygga nätverk och arrangera aktiviteter för dessa. Du kommer att utarbeta offerter samt utforma och distribuera information som marknadsföring. 

Du kommer ha ett nära samarbete med andra enheter och förvaltningar i kommunen samt externa aktörer såsom myndigheter och nätverk.  Första delen av anställningen är projektfinansierad och styrs av den beslutade projektplanen. När projektet är avslutat fortsätter anställningen som en tillsvidaretjänst som näringslivsutvecklare på näringslivskontoret.

Vem är du?

Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi eller annan utbildning som är relevant för tjänsten. Du har avancerade IT-kunskaper för att hantera t ex Excel, Power Point, Google Earth, Bildbehandling och Sociala Medier. Du har erfarenhet och kunskap om förutsättningar och behov för en positiv utveckling av näringslivet.

Som person bör du ha en hög kommunikativ förmåga i tal och skrift, i både svenska och engelska, samt att kinesiska är meriterande. Du har förmåga att agera representativt och förtroendeingivande i kontakter med kunders företagsledningar för att kunna diskutera strategisk affärsutveckling. För att lyckas i arbetet bör du vara utåtriktad och samarbetsorienterad, samt ha förmågan att se helheter. Vi ser gärna att du har ett grafiskt sinnelag. Vi lägger stor vikt vid din personlighet.

Du behöver ha körkort i tjänsten.

Det kommer periodvis ske arbete under kvällstid och helger. Resor i tjänsten uppskattas till ca 20 dagar per år.

Ansökan och kontaktperson

Du söker tjänsten genom att registrera dina kontaktuppgifter och ladda upp din CV (innehållande personligt brev och meritförteckning), jobb-id-nr 314 22. Sök gärna så snart som möjligt då vi kommer att inleda intervjufasen innan ansökningstidens slut. Sista ansökningsdag är 22 oktober.

Om du går vidare i processen sker intervjuer hos Östersunds kommun den 2 eller 6 november.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på Experis, 070 - 377 20 63 eller via mail annakarin.bergqvist@se.experis.com.

Välkommen med din ansökan!