IT-supporttekniker till Servicedesk

Rekryterare
Plats
Örebro
Annonserat
den 4 oktober 2017
Stängs
den 30 oktober 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Proact är Europas ledande integratör inom datacenter-teknik och hybrida molntjänster. Proact levererar verksamhetsnytta genom att hjälpa företag och myndigheter över hela världen genom att minska deras risker, sänka kostnader samt framförallt leverera flexibla, tillgängliga och säkra IT-tjänster.

Vår driftverksamhet hanterar idag över 70 petabyte information som förser flera tusen servrar och applikationer med det data de behöver. Vi arbetar över hela Europa från våra leveranscenter i Sverige, England, Holland och Tyskland.

Inom Proact-koncernen är vi ca 800 anställda och finns i Belgien, Danmark, Estland, Finland, Lettland, Litauen, Nederländerna, Norge, Slovakien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien, Tyskland och USA. Proact grundades 1994 och moderbolaget Proact IT Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 1999 under symbolen PACT.

Ytterligare information om Proacts verksamhet finns på www.proact.se

 

Om tjänsten

Vi söker dig med några års erfarenhet av arbete i Servicedesk eller annan liknande supportfunktion.

Arbetet hos oss innebär att arbeta väldigt brett med bland annat ärenderegistrering och telefonsupport till slutanvändare, arbete via fjärrstyrningsverktyg, support av arbetsplatstjänster, kontoadministration, larmhantering, felsökning och serverdrift. Du ges också möjlighet att bli involverad i kundprojekt och kan vara tekniskt ansvarig för kunder.

Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska så väl i tal som skrift.

Om dig

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du behöver vara kommunikativ och ha en hög servicekänsla samt känner ett stort engagemang för att arbetsuppgifterna utförs på ett ansvarsfullt och professionellt sätt.

Du har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter och behåller ditt lugn även i pressande situationer. Vidare bör du vara anpassningsbar och flexibel. Du är en öppen och social person som värdesätter goda relationer med kunder och kollegor samt ställer upp för dina medarbetare.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta enligt ITIL-processer och i ärendehanteringssystem för kundtjänstfunktion, Servicedesk eller liknande.

Dina kunskaper finns inom något eller några av följande områden:

  • MS Windows 7/8/10
  • MS Office 2010 och senare
  • MS Windows Server med AD, DHCP, DNS, printfunktioner osv.
  • Office 365 och andra molntjänster
  • Hantering av övervakning
  • Återställning av data från backup
  • PC-hårdvara och programvaruinstallationer
  • Grundläggande kunskaper inom datakommunikation
  • Att arbeta med Terminal Server-lösningar


Ansökan

Ansökan med CV och personligt brev skall vara på svenska. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.

Utvärdering och intervjuer kommer att ske löpande och du kommer att hållas informerad via vårt rekryteringssystem om hur processen fortlöper.

Kontaktpersoner

Peter Olsson

070-623 21 10

peter.olsson@proact.eu